dinsdag 12 maart 2019

Tevreden met 5e plaats 2 kilometer Track & Field Run

Strijden met Merijn voor de top 5 (foto’s Nathan Posthumus)

De hardloopwedstrijd met misschien wel het leukste parcours vind ik de Track & Field Run in Aalten, die dit jaar voor de 5e maal werd georganiseerd door de atleten van het T&F Team. Bij deze groep binnen AVA ‘70 loop ik hard en daarom was ik op de wedstrijddag, afgelopen zaterdag 9 maart, al om 08:30 uur op het atletiekterrein om te helpen met de laatste dingen. Hoewel de 500 meterroute op het gras en de baan al was uitgezet, kon ik nog helpen met balonnen ophangen, borden neerzetten en sponsordoeken ophangen. 

Voor de Rinke ter Haar Architectuur 2 kilometer Kids Run kon starten gebeurde er in de slotfase van de halve afstand iets bijzonders. Voor het eerst bij de T&F Run wist een meisje eerder dan een jongen over de finish te komen. De winnende tijd op de 1 kilometer was namelijk voor Madelief van Erkelens. Enfin, om 13:10 uur klonk na een zenuwslopend aftelmuziekje het startsein voor 4 rondes van 500 meter. Ik kon op het stuk op de atletiekbaan mooi hard openen en zo lag ik er goed voor op het overgrote deel met bochten, boomstammetjes en de verspringbak. Aan mijn tussentijd op de klok kon ik zien dat een toptijd er niet in zit. Kan ook niet met zo’n zwaar parcours en tegenwind. Gelukkig kon ik teamgenootjes Merijn lossen in de 3e of 4e ronde en naar de 5e plaats lopen binnen de 2 kilometer. De eerste 3 zijn toch echt een maatje te groot voor mij en Sven (4e) zou ik misschien een keer kunnen bijbenen. Met mijn nettotijd van 8:18 kom ik toch nog maar 1 seconde tekort op hem.

Na de Fiat Winkelhorst Sprintcross en Die Laufprofis Ingenfeld / Weier 5 kilometer Run is het tijd voor twee spectaculaire estafettes: de Erwin Wamelink TextPress Jeugd Estafette en de Jansen Eupe Schilderwerken Cross Estafette van beide 4x500 meter. Ik doe ook mee aan de estafette van sponsor, trainer, organisator en deelnemer Erwin. Samen met trainingsmaatje Nick, Tom en Tim doe ik hier aan mee. Ik ga als eerste loper. Ik start lekker hard, maar dit zorgt er wel voor dat ik geen goed eindschot meer heb. Ik wissel als 4e loper en uiteindelijk eindigen we ook één plaats naast het podium. Hierna gaat het er nog harder aan toe bij de oudere deelnemers. Die estafette werd nog spannend tussen Teamteam (AVA ‘70 en Atletico ‘73, 2e) en 100% Bob (Argo Atletiek, 1e). Na het opruimen, eerst in de regen en later als het droog is, komt alweer een einde van deze leuke dag bij AVA ‘70.

Hier los ik Merijn en ga ik op weg naar de 5e plaats

De start van de 4x500 meter Jeugdestafette

Geen opmerkingen: