dinsdag 7 april 2015

Verslag van de 32e Paasloop Kilder

Maandagochtend om kwart voor 10 werd ik door mijn opa en oma opgehaald. Ik pakte mijn jas en mijn tas en we gingen op weg naar Kilder.
10:05, we zijn in Kilder. We zoeken een plekje voor de auto en daarna op weg naar het wedstrijdsecretariaat. Eenmaal daar aangekomen regende het niet meer. Het was nog wel koud. De 5,2 km was net van start gegaan. We hoorden de speaker van een afstandje al horen praten. Er was ook mooie muziek bij opgezet. We liepen de kant op van het sportpark. Daar moest ik mij eerst even inschrijven. Daarna kreeg ik een startnummer met een chip. Die moest ik aan mijn hardloopschoen vast maken.
Daarna spelde ik mijn startnummer op. 567, ,,handig te onthouden'' zei oma al. Toen alles klaar was gingen
we naar buiten. De klok stond op 25 minuten. Er kwamen nog steeds mensen aan. We wachten tot de laatste lopers. Daarna liepen we richting de start. Ik had nog 15 minuten. Maar er kwamen toch nog lopers van de 5,2 km aan. Daarna warmde de 10km lopers zich op en gingen bij de start staan. Ze hadden nog enkele minuten voor de start. Ik liep vast een paar keer heen en weer om warm te worden. Ik wist de route nog helemaal niet. Een paar minuten later ging het startschot voor de 10 km. Het startschot ging helemaal niet hard. Na ongeveer 30 seconden, toen de laatste van start was gegaan, ging ik vast staan bij de start, voor een goede start. Intussen kwamen er nog meer lopers van de 1200 meter bij staan en we waren al met alle lopers. De speaker vertelde het parcours die wij moesten lopen, ,,Om 2 voetbalvelden heen, en dan het rondje 2x lopen''. Dat was 1200 meter. We hadden intussen nog 30 seconden voor de start en iedereen ging al vast in een goede starthouding staan. 

Naar een paar seconden ging het startschot. Iedereen ging al goed weg. De bochten waren wel moeilijk. Daar kon je moeilijk inhalen. Maar later haalde ik al weer een paar mensen in. Een al wat ouder meisje zei: ,,ik kan niet meer''. Dat dacht ik ook al maar ik kon haar net niet inhalen. Ik werd wel 4e. Ik was helemaal kapot over de streep. Ik bleef nog even rekken, maar toen liepen we weer naar de kantine. Daar kon je een ''paasattentie'' ophalen. Iedereen kreeg 2 paashazen na afloop. De oudere lopers kregen een doosje eieren. We wachten nog even de prijsuitreiking van de 1200 meter af en daarna gingen we op weg naar de auto. Toen we bij de auto waren kwamen zagen we de eerste van de 10km al aan komen. 2 minuten later zagen we er nog een. En daarna gingen we naar huis.

Fotopagina's deel 1 en hier deel 2
Hier het hele fotoalbum van Tiny: Fotoalbum
 

6 opmerkingen:

Tijns Weblog zei

Ik had het wel een beetje zwaar!

Unknown zei

Mooie site Tijn, gaaf dat je er zoveel plezier in hebt!!!
Ga zo door! Groeten Björn Demkes.

Dave zei

Jow Tijn.
Je bent al een topatleet en nu ook al een topweblogger!
Leuk man. We hopen dat je nog lang bij AVA'70 blijft sporten.
Ga je ook een verslag schrijven van de Athletics Champs wedstrijd van zaterdag 18 april?
Groet, Dave en Chantal

Unknown zei

Mooi verhaal Tijn!!!

Tijns Weblog zei

Bedankt allemaal voor de leuke opmerkingen!

Tijns Weblog zei

Ja tuurlijk