vrijdag 24 april 2015

Geslaagde Athletics Champs in Aalten - deel 2

In de kleedkamer pakte ik mijn 2 broodjes en at die op.
Ik had best honger.
Daarna ging ik naar buiten om alvast bij de leiders te staan.
We moesten verzamelen bij de vlaggen om daarna naar weer naar het volgende onderdeel te gaan.
Toen iedereen er was gingen we naar het volgende onderdeel: Polsstokverspingen.
Dit hebben we nog nooit gehad met een wedstrijd.
Nou ja, met trainen hebben we al wel eens geoefend.
We gingen in de goede volgorde staan en de eerste mocht meteen de stok vast pakken.
Hij was wel drie meter en hij was best zwaar.
De leider gaf nog instructies hoe je hem vast moest houden en daarna mocht je.
Je moest met een stok in de hoepel landen en daarna proberen verder te komen met de stok.
Het ging best snel en ik was al gauw aan de beurt.
De eerste keer ging het nog niet zo goed.
Ik viel. Het was ook best moeilijk.
Maar de tweede keer ging het heel goed.  
Ik sprong 2m en 70 centimeter.
Later kwam ik niet meer aan de beurt want er was nog een atletiekvereniging die voor ons was.
Daventria uit Deventer.
WP_000953.jpg wordt weergegeven
Ik ben geconcentreerd aan het polsstokverspringen.

Toen er 15 minuten voor bij waren en we het fluitje hoorden mochten we vast doorwisselen naar het volgende onderdeel.
We gingen naar het Kogelstoten.
Dat hadden we met trainen ook wel vaak geoefend.
Maar ik was er niet zo goed in vond ik zelf.
We moesten weer met Daventria, Kogelstoten.
De eerste keer gooide ik niet zo goed.
Ik gooide meer naar de grond.
De tweede keer gooide ik 3,80m.
En dat was ook meteen de beste.
Daarna mocht ik nog een keer.
Maar die ging niet zo goed.
Toen iedereen klaar was gingen we naar het laatste onderdeel voor het 6 minuten meters maken.
Het Hoogspringen.
Het team voor ons was nog bezig met Hoogspringen.
Wij mochten alvast onze records doorgeven aan de leiders.

Ik sta klaar voor de Estafette.

Meer Foto's van Henk Jan Graven: Klik hier! 

Klik op de link voor deel 1 van het verslag: Klik hier!

Binnenkort zie je deel 3 op mijn site.

Geen opmerkingen: