vrijdag 29 maart 2019

Persoonlijk record 3.000 meter verpulvert met 1,5 minuut

Kapot na de finish
Afgelopen vrijdagavond 29 maart stond ik aan de start van de 3.000 meter baanwedstrijd bij AVA ‘70. Nadat ik mijn startnummer met chip had gekregen liepen we warm. Mijn trainer Erwin zou mij vandaag gaan hazen naar een tijd onder de 12 minuten. Mijn persoonlijke record stond tot 18:56 uur op 13 minuten, maar ik wist dat het besproken doel wel mogelijk moest zijn. 

Ik begon redelijk rustig en na 1 ronde kwam Erwin voor mij te lopen. Dit was erg fijn, want het is makkelijker om achter iemand aan te lopen. Gelukkig kon ik steeds iets sneller om zo ruim onder het schema te duiken. Ik werd steeds meer moe in de laatste 4 rondes, maar kon goed door blijven lopen en uiteindelijk na een laatste krachtsinspanning finishen. De eindtijd werd uiteindelijk 11 minuten en 28 seconden, waarmee ik mijn oude persoonlijke record op deze afstand met 1,5 minuut heb verpulverd! Wat was het hard gegaan met een gemiddelde snelheid van 15,7 kilometer per uur. Ik ben erg blij met mijn tijd en mijn hele goede haas!

Alle rondetijden en de uiteindelijke nettotijd werden netjes bijgehouden en zijn terug te vinden via onderstaande link. Daarnaast werd nog een leuk filmpje gemaakt, die je ook kunt bekijken via de link hieronder.



11 deelnemers aan de 3.000 meter

Geen opmerkingen: