maandag 1 april 2019

Weinans verovert brons op NK halve marathon

Saskia Weinans met haar trainer Titus Fierkens

Atlete Saskia Weinans heeft zondagmiddag brons veroverd tijdens de Nederlandse kampioenschappen halve marathon in Venlo. De Gendringse atlete stortte over de finish en deed 1 uur, 18 minuten en 10 seconden over de ruim 21 kilometer lange Venloop. De 25-jarige Weinans werd de 10e vrouw binnen het internationale topveld.

‘Met het Running Team Liemers hebben we ons een paar weken geleden perfect kunnen voorbereiden in Griekenland. Met mijn race ben ik erg blij. Ik probeerde behouden te starten. Met het oog op de nummer 3 heb ik er toch nog een aardige laatste 6 kilometer uit kunnen halen en bleef ik pushen. De laatste meters kreeg ik mijn benen bijna niet meer voor elkaar, zo kapot was ik. Bij de finish had ik geen idee hoeveelste ik was. Toen ik hoorde dat ik derde was in een dik persoonlijk record kon ik dit eigenlijk niet geloven’, aldus de hardloopster.

Ook geboren Varssevelder Gert-Jan Wassink wist in de top 10 te finishen. De hardloper kwam als 9e Nederlander en als 26e in totaal over de finish in Venlo.

Geen opmerkingen: