zaterdag 27 april 2019

Uitslagen van de OWM Koningsloop Aalten 2019

Wilma Luggenhorst (2e), Eva Groot Kormelink (1e) en Frederieke Bosveld (3e)

Tussen de regen door liepen 262 hardlopers op de 52e verjaardag van Willem-Alexander de OWM Koningsloop in Aalten. Ik liep de 1600 meter en hoewel ik er eerst nog niet heel veel zin in had, begon ik het leuk te vinden toen ik mijn AVA ‘70 maatjes zag in het centrum. Na parcours verkennen, startnummer ophalen en zenuwachtig op het startschot wachten konden we even na twaalven van start. 

Ik probeerde rustig te lopen in de eerste bocht en ging daarna snel inhalen en positie zoeken. Toen liep ik op plaats 4, met concurrent Merijn net achter mij. Korte passen de heuvel op en daarna afdalen met de rug naar achter. Mijn doel was om Sven lang in het vizier te houden, maar die loopt weer veel te hard en dus vervolg ik het heuvelachtige parcours alleen. Eigen race was achteraf ook wel goed en als ik de doorkomsttijd na 800 meter zie weet ik dat ik onder de tijd van vorige jaar ga duiken (5:59). De laatste afdaling ben ik best moe en loop ik met mijn mond open richting de finish. In de verte zie ik Micha, die hard is gestart, lopen en met een laatste inspanning weet ik voor hem te finishen in 5:41. Met deze tijd ben ik best tevreden. Ik voel dat ik nog harder kan, maar voor nu was dit goed!

Klik hier voor alle uitslagen.

Foto’s podium 5 kilometer vrouwen en mannen: Geert Wevers Weblog

Mark te Brake (2e), Stijn Elferink (1e) en Rick Heutinck (3e)

Wachten voor de start (achter groene shirt)

Geen opmerkingen: