zaterdag 7 oktober 2017

Minimarathon Zoutelande met veel wind

De start van de 1050 meter aan de Langstraat 

Vandaag heb ik meegedaan aan de 1050 meter Mini Marathon in Zoutelande, onderdeel van de Kustmarathon. Er stond veel wind en de hele dag was het veel aan het regenen.

Nadat ik het rondje had verkend klonk om 13:00uur het startsein. Ik begon rustig want er was veel regen. Al snel moesten we de dijk op klimmen, er was veel wind en dat was best vervelend, aan de rechterkant was de zee. Ik liep op een goede positie en hoopte daarna nog te versnellen. Op de dijk had ik het al best zwaar. Daarna moesten we omlaag en dan door het centrum van Zoutelande. In de laatste 100 meter voor de finish haalde ik nog een paar jongens in. Helaas geen 3e plek, maar het lopen ging erg lekker. Bij de finish werd de nettotijd 03:40 en kreeg ik nog een mooie medaille en een petje, een leuke wedstrijd in Zeeland. 

Er werd ook gestreden bij de Kustmarathon, van Burgh-Haamstede naar Zoutelande. Ondanks de harde wind en het zware parcours wist Maciek Miereczko uit Duitsland de snelste tijd van 2:43:46 neer te zetten. 1428 deelnemers kwamen zaterdagmiddag over de finish. Dit jaar werd de marathon voor de 15e keer georganiseerd.

uitslagen

foto's

finishvideo

Voor de wedstrijd op de dijk, op de achtergrond de zee


Over de finish

Geen opmerkingen: