donderdag 17 september 2015

Olst 19e Appelloop - 1,2 km - 5:00min - 9e plaats J9

20150916_181715_resized.jpg wordt weergegeven
Alles gegeven, kapot na m'n wedstrijd.

 Om 15:00uur rijd ik thuis weg. Omdat ik famillie in Olst heb wonen, mag ik 1x per jaar, in September naar Olst. Daar werd gisteren de 19e editie van de Appelloop gehouden. Dit jaar liep ik voor de 2e keer, tussen alle Daventrianen was er 1 iemand opvallend.

Als enige Geelhemdige blink ik tussen het deelnemersveld uit. Het is al ruim 10 minuten voor de wedstrijd> Ik wil een goeie plaats hebben. Het begint steeds nerveuzer te worden, merk ik ook aan m'n tegenstanders. Henk Borgmeijer maakt ons zenuwachtig, net even voor de start. De motors staan klaar, er wordt geduwd en naar voren geschuiveld.

Om 18:15uur valt het startschot voor de deelnemers 7 t/m 9 jaar. 1200 meter door het centrum heen. Straten van Olst blijken pittig te zijn, je kan er moeilijk langs. Weer die van Daventria, altijd aan kop! Maar gelukkig nog wat goeie tegenstanders. Loop in binnenbocht en best soepel door Olst. 2 ronde's van 600m. Probeer te versnellen, maar steeds, dat ene jongentje zit weer voor mij. Blokatie op de weg. Maar net wil ik nog versnellen. Het lukt, kom goed uit de bocht uit, maar die sprint is meer dan ik gewend bij. Gelukkig haalt niemand mij meer in. Sprint...Sprint! Net niet onder de 5 minuten. Als 9e geeindigd in m'n categorie.

Tevreden over mijn wedstrijd. Maar vorig jaar 4:53 op andere soorten straat van Olst. Het ging toen iets beter. Alles gegeven en kapot na mijn wedstrijd. Daarna medaille ophalen in het Gemeentehuis. Liep een goeie race, maar 1200 meter, niet gewend! Na de wedstrijd is m'n maag erg van streek. Later begint het te regenen en gaan we naar huis. Maar toch tevreden met mijn tijd.
                                   Uitslagen en Foto's te bekijken op www.appelloop.nl           
Een groot peleton in Olst.
20150916_181453_resized.jpg wordt weergegeven 

Geen opmerkingen: