zondag 27 september 2015

Column: Tijn's "puntjes" op de i - deel 6 -- HooilandRUN 2015... JAMMER!

 
De finish van de 1km,.... wat jammer..........!

LICHTENVOORDE TROTS OP 2e GESLAAGDE HOOILANDRUN

Een gezellige loop gisteren, om het Hooiland. Maar wat was het spannend. Ik liep mee met de 1km. Wat was het spannend..... Speaker Dirk Vreman, begon al weer vroeg te praten, en hield niet meer op.... Je zou zelfs SPREKEN VAN.. 3e Twee Bruggenloop in vogelvlucht, of euh.... Sportief drama.....?

Het startschot viel om 11:00uur, meteen snel weg, langs het Hooiland, over de verharde paden. Ik liep even mee met Thom Berkelder. Maar later wist ik. Ik moet vooruit. Hoewel ik op een goed tempo liep, had ik het gevoel. Nummer 3 begon af te zwakken. Maar ik liep gewoon een ''1km sprint''. Ik gaf alles, en ik wist, dat als ik bij de finish was, ik moe en tevreden ben. Ik moet alles geven. Het leek op meer als een kilometer. De laatste straat, wat een eind nog. Maar ik liep bij de echte ,,concurenten''. Deze waren goed, dat wist ik.

Deze jongens zag ik nog wel eens vaker. Ik begon gas te geven. En die seconden niet verspillen. Ik kwam naar voren. Bij de nummers 1 en 2. Maar onderweg dacht ik al, nee!
Later niet verwacht dat ik nog zover kon komen. Maar het is toch jammer, over de meet, bij de nummers 1 en 2. Het gevoel van JES! dat zat er even in. Daarom, maar het is toch jammer, net die seconden. Eentje voor de 2e, en dan nog versnellen. Balen!

Bij de 2km ging Bram Berkelder als AVA lid al goed weg, bij de start, en het was al duidelijk. Na 1 ronde, lag hij al 1 minuut voor het grote peleton. Hij was de enige ,,goeie loper'' van een echt topteam. Maar dat was hij al, hij wist binnen het parcoursrecord te lopen, en zo makkelijk de 08:07minuten halen. Bram liep al wel vaker mee, en zocht dan ook naar weer een nieuwe loop (ik ook...)

Wijkvereniging 't Hooiland had alles mooi voor elkaar. Er stond een drankpost, na afloop een medaillon, en ik krijg zelfs m'n eerste prijzengeld. Vandaag was er hier burendag. Ranja was gratis, thee, koffie, popcorn. Er stonden zelfs luchtkussens (en alles wat daar op leek....). Het Hooiland heeft zich op goed weer verheugd, en allemaal tevreden over een zeer geslaagde editie. Ik zal zeggen. Tot volgend jaar!

Geen opmerkingen: