zondag 19 mei 2019

2e plaats tijdens Gerard Tebroke Memorialloop

Met Noah Lampio (1e) en Tim Houwers (3e) op het podium

Voor de 19e keer was Aalten afgelopen zaterdag 18 mei de hardlooparena voor de Gerard Tebroke Memorialloop. Ik deed mee aan de 1700 meter Intertoys Kidsrun. Dit jaar wist ik dat ik kans had om op het podium te komen, aangezien een aantal concurrenten meededen aan de Scholierenrun, voor leerlingen van Schaersvoorde. Zenuwen waren er wel bij mij, maar ik had ook zin om te lopen door de straten van Aalten.

Nadat het startschot om 16:45 uur valt, ben ik redelijk weg. Na de eerste bocht heb ik een goede plek vooraan naast Noah. Ik weet dat ik hem niet kan bijbenen, maar toch houd ik hem in het vizier. Het is ook cool om de quad met de tijd voor je te zien. Net voor de start is het 20 graden, maar tijdens het lopen is het wel te doen. Net voor dat ik met 16 kilometer per uur door de Intertoys mag, roept trainer Erwin dat het er goed uitziet. Dan is het oppassen voor het drempeltje en dan begint het bultje naar de Markt, waar de tweede ronde gaat beginnen.

Het tempo weet ik in de tweede ronde wel aardig door te zetten. Hoewel ik bijna zeker ben van een tweede plaats kijk ik toch nog een paar keer snel achterom. Ik krijg een beetje steek, maar dat maakt niet uit want even later finish ik als tweede! Tijd van 06:14 is sneller dan vorig jaar, maar dat is minder belangrijk want ik mag het podium betreden!

De 10 kilometer, elk jaar bezet met (regionale) topatleten wordt gewonnen door Gert-Jan Wassink. De 33-jarige Varssevelder lost zijn concurrenten al na één ronde en finisht uiteindelijk in 31:23 minuten. Wassink liet weten het zwaar te hebben gehad door het bochtige parcours met vals plat. Luc Schout en Ricardo Floris maakten het podium compleet.

Uitslagen

De start van de 1,7 kilometer

Geen opmerkingen: