vrijdag 14 juni 2019

Blij met 5e plaats na tactische race bij Grachtenloop

Op het zandpad langs de Gracht in Bredevoort met startnummer 449

Het is woensdagavond 18:15 uur. Tijd om naar de Grachtenloop in Bredevoort te gaan. Ik heb best zin om deze wedstrijd te lopen omdat ik nu revanche kan nemen op een teleurstellende 2,2 kilometer vorig jaar. Daarnaast vind ik het parcours over onverharde paden, langs de Gracht, door het park en over bruggetjes ook erg leuk. Mijn doel voor deze wedstrijd is een lage 8 minuten lopen en het eerste meisje voor te blijven!

Nadat ik met de jongens van mijn loopgroep heb warmgelopen klink om 19:20 uur het startschot. We mogen gaan! Ik weet mij een weg te banen tussen enkele kinderen en kom goed de eerste bocht door. Al snel kom ik net achter Micha te lopen en voor Emma (eerste meisje). Ik neem mij voor om Micha een deel van de eerste ronde te volgen en hem daarna voorbij te gaan. Aan het einde van de eerste ronde heb ik een gaatje gemaakt en kan ik weglopen. 

In het Bredevoortse parkje staat Erwin ons nog aan te moedigen. Mij roept-ie: “Mooi weer”. Nog steeds ben ik er niet over uit of hij nou vond dat het mooi weer was of dat het er weer mooi uitzag. Zal het hem eens moeten vragen....

Met veel aanmoediging van publiek ga ik de tweede ronde in. Nu voel ik dat het toch best warm is om te lopen met zo’n 20 graden op de thermometer. Het zandpad langs de Gracht voelt dan toch best lang om alleen overheen te lopen. Als ik het bruggetje over ben, zie ik dat daarachter hef eerste meisje sterk komt opzetten, Micha heeft blijkbaar teveel gegeven in het begin. Tijd voor een versnelling op de laatste honderd meter naar de finish voor ‘t Grachthuys. Ik kom nog aardig in de buurt van Archeus-lid Luke, maar hij finisht net voor mij. Ik probeer nog onder de 8 minuten te finishen, maar later zie ik bij de nettotijd dat ik 8:00 rond heb gelopen. Erg tevreden met deze tijd, boven verwachting gelopen, tactisch ingedeeld en een mooie vijfde plek!




Achter Micha in de 1e ronde

Voor Micha in de 2e ronde

Geen opmerkingen: