zaterdag 7 april 2018

Zware 2,5 kilometer bij editie 35 Paasloop Kilder

De start van de 2,5 kilometer

Dit jaar bestaat de Kilderse Paasloop 35 jaar en de avond ervoor, op 1e Paasdag, besluit ik mij in te schrijven voor de 2,5 kilometer voor kinderen t/m 14 jaar. Het is koud ‘s ochtends en ik besluit om in lange kleding met AVA ‘70 shirt te lopen. Op Sportpark de Tol kom ik trainingsmaatje Julian tegen en ik hoop hem voor te blijven deze maandag. De tijd wordt gemeten door middel van een chip, bevestigd met tiewrap aan je hardloopschoenveter.

Om half 10 klinkt de toeter en ik heb een goede start. Als ik in de eerste meters langs mijn moeder loop, die een half uur later de 5,2 kilometer volbrengt, begin ik te lachen en ik zie al snel dat Julian vandaag snel is. Ik loop even achter iemand van Argo, maar kies er dan zelf voor om op eigen tempo verder te lopen. Nadat we een stuk over de Beekseweg en een zand- en grindpad hebben afgelegd, vervolgen we het parcours weer terug richting de voetbalvelden. Julian loopt steeds sneller en krijgt uiteindelijk een mooie 2e prijs. Ik ga op mijn snelste na zo’n 2,3 kilometer, na de aanmoediging van de familie Posthumus. Teleurstellend en verdrietig kom ik over de finish, want ik had onderweg gehoopt op een podiumplaats. Ondanks dat ik wel baal, ben ik wel weer blij met de snelle tijd van 10:41 minuten en ik loop 38 seconden harder op de afstand als vorig jaar! Tijmen Wisselink wint en komt net onder de 9 minuten over de finishmatten.

Na mijn wedstrijd mag ik een chocoladepaashaas ophalen in de kantine en haal ik mijn fototoestel te voorschijn. Als de 5,2 kilometerlopers onder de startboog verschijnen, zie ik dat Frank Futselaar vandaag (waarschijnlijk) gaat winnen, ondanks (en misschien wel dankzij) concurrent Yahala Awal Aman (16:57). De atleet van Running Team Liemers verbetert het parcoursrecord na 16 minuten en 42 seconden. Ook bij de vrouwen komt er een record, gelopen door de Arnhemse Lia Wijnberger in 20 minuten en 37 seconden, voor Eline de Jong en Fenna Heijnen. In totaal deden 340 deelnemers op 2e Paasdag mee in Kilder, verdeeld over 4 loopafstanden.

Klik op de links voor de fotoalbums van Rob Jansen.

Jeugd

5 kilometer

10 kilometer

Even uithijgen bij de finish

Frank Futselaar heeft nu het parcoursrecord op de 5,2 en de 10 kilometer



Geen opmerkingen: