zaterdag 14 april 2018

Snelle 1000 meter op 1e Competitiewedstrijd in Haaksbergen

60 meter Sprint van de meisjes 


Lenn Posthumus, 800 meter in 2:32,97

Wouter Weenink, 800 meter in 2:57,95

Eert was het bewolkt en later scheen de zon bij de 1e competiewedstrijd voor C&D junioren in Haaksbergen. In de competitie moet je voor je vereniging zoveel mogelijk punten halen en ik stond ingeschreven voor 3 onderdelen. Ik was eerste loper bij de estafette en de wissel met Julian ging wel goed. We eindigden 7e bij de jongens D op dit onderdeel. De horden vond ik eerst wel spannend, maar kwam er ruim overheen en het ging goed (eerste van AVA’70 in de serie). Had vooral zin in de 1000 meter en eerst liep ik helemaal achteraan. Vervolgens kon ik mooi doortrekken en kwam steeds verder naar voren. Vervolgens zet ik mijn eindsprint in op het rechte stuk van de atletiekbaan. Sven (5e), ik (10e), Merijn (12e) en Tim (15e) haalden de punten binnen op de loopafstand. Persoonlijk record met 12 seconden aangescherpt! en rond 17:45uur gingen we na een lange dag weer richting huis.

Mijn uitslagen:
4x80 meter met Julian, Tom en Tim - 49.27 m
80 meter Horden (76 cm) - 17.46 m
1000 meter - 3:35,76 (PR)


Bovenstaande foto's maakte ik zelf, onderstaande zijn gemaakt door Bjorn Demkes.

1000 meter in en nieuw persoonlijk record

Geen opmerkingen: