zaterdag 21 april 2018

Zonnige start stedenwedstrijden in Arnhem

Tim (359) en Tijn (355) op de 600m (foto's Tanja van Ligten)

Een geldige sprong over de lat

Vandaag werd deel 1 van de stedenwedstrijden 2018 gehouden bij atletiekvereniging Ciko’66. Wij van AVA ‘70 waren ook naar Arnhem afgereisd voor een zonnige en sportieve dag, waarvoor 205 deelnemers zich hadden aangemeld. Ik deed met Tim, Peter, Hugo en Lars mee aan 4 onderdelen bij de jongens junioren D2. Het eerste onderdeel is kogelstoten en dat gaat niet zo goed. Met de sprint helaas mijzelf niet goed afgezet aan de startblokken, maar toch dicht bij mijn PR. In de middag maken we nog een estafetteteam voor de 4x80 meter en na de lunch is het tijd voor hoogspringen. Het  ging bijzonder goed en als je een hoogte niet had gehaald mocht je nog 2x proberen. Vandaag kwam ik tot 1,20 meter en dat is 10 centimeter boven mijn record van een jaar geleden. Ik had een goede start met de 600 meter en loopmaatje Tim begon voorop. Ik begon halverwege de race proberen naar van plaats 2 weg te lopen, maar bleef vervolgens toch achter Tim. In de laatste 100 meter gooi ik mijn eindsprint erin en laat alle anderen in de serie achter mij. De tijd is voor dit weer best goed. De 4x80 meter is het afsluitende onderdeel. Lars start en de wissel tussen Hugo en mij en de wissel met Tim is goed. We worden 6e van de 2 series. Ik sluit de dag met veel insmeren en water drinken af met 1489 punten, een 11e plaats in mijn categorie en een nieuw PR!

Mijn uitslagen:
Kogel 3kg - 5.60 m
80 meter - 12.52 sec
Hoog - 1.20 m
600 meter - 2:01,19 min

Alle uitslagen

Fotoalbum Tanja van Ligten

Video van het laatse stuk van de 600 meter

Tijn Piest en Tim Houwers

Serie 80 meter met 4 AVA'70 jongens D1

Twan Meinen

Geen opmerkingen: