zaterdag 28 april 2018

5e editie Koningsloop kent veel deelname

Hier heb ik bijna 1 ronde gehad (foto’s Geert Wevers)

Op Koningsdag heb ik meegedaan aan de 5e OWM Koningsloop door het centum van Aalten. Deze wedstrijd kende afgelopen vrijdag veel deelname aan de kidsruns. Eerst mijn startnummer 812 ophalen in het gemeentehuis en om 11:50 uur mogen we van start voor de 1600 meter. Ik deed voorzichtig in de eerste bocht en daarna kan ik in lekker tempo door. Het parcours loopt omhoog en omlaag en na 1 ronde moet ik er nog 1. Ik ben al best moe, maar kan achter mensen lopen en versnellen. Het laatste stuk omhoog is voor mij sprinten en ik kom iets eerder dan Sven binnen. Helaas is hij achter mij gestart en vanwege de chip in het startnummer wordt hij 6e en eindig ik direct daarna in de uitslag. Ik ben erg blij met mijn race en loop een seconde onder de 6 minuten. Dat is een halve minuut sneller dan vorig jaar op de 1600 meter. De prestatieloop over 5 kilometer wordt na 6 rondes gewonnen door Rick Heutinck in 16 minuten en 22 seconden. Cindy Brussé wint deze afstand na 19 minuten en 37 seconden.

Cindy Brussé en Rick Heutinck, de winnares en winnaar op de 5 kilometer

Geen opmerkingen: