dinsdag 13 maart 2018

Zonnige editie van de Track and Field Run

Wissel van het stokje tijdens de jeugdestafette tussen Tim en Tijn

De 4e Track and Field Run bij atletiekvereniging AVA’70 in Aalten afgelopen zaterdag bleek opnieuw een enorm geslaagde editie. Mooi weer, uitdagend crossparcours opgebouwd door de T&F atleten opgebouwd en met de ruim 360 deelnemers (112 meer dan vorig jaar) is er veel geld opgehaald dat wordt besteed aan het trainingskamp van de atleten.

‘s Ochtends had ik geholpen met alle laatste dingen voorbereiden. Het parcours, dat dit jaar nog ietsje langer was gemaakt, was al opgebouwd en ik mocht helpen ballonnen aan de dranghekken hangen en fruit snijden. ‘s Middags liep ik nog de 2 kilometer en deed met een team bestaand uit Jop, Ruben, Tim en ik de estafette. Ik was al een beetje moe omdat ik het parcours al een paar keer had verkent, maar ik had er zin in. Halverwege de 1 kilometer ga ik vast naast de startboog staan om daarna goed vooraan te komen voor de 2 kilometer (en dat lukte!). Het parcours bestaat uit 4 rondes over gras, baan en hindernissen bij AVA’70. DJ Joppe zorgde dat het inmiddels bekende aftelmuziekje door de luidsprekers komt en dan is het nog ruim een minuut wachten. Dan voel je de spanning en wordt er afgeteld van 10 naar 0.

Screenshot video J.R. Productions

Het startsein klinkt en ik heb een goede start. Snel weg heb ik mij ook voorgenomen. Onderweg steek ik snel mijn duim op naar fotograaf Nathan. De eerste ronde gaat rond de 2 minuten en daar ben ik erg blij mee. Daarna ietsje langzamer en na 2 rondes heb ik het al best zwaar. Pittige bochten en het is ook warm om te lopen. In de laatste ronde haal ik het eerste meisje in en versnel ik. Uiteindelijk pers ik er nog een sprintje uit en kom 49 seconden eerder over de finish als vorig jaar. De chiptijd wordt 08:21 minuten en daarmee ben ik op dit crossparcours dik tevreden. Na mijn race maak ik nog wat filmpjes en enkele foto’s en haal ik met mijn estafettegroepje de startnummers van ons team ‘R-Winners’ op en na de Sprintcross en 5 kilometer gaat de jeugestafette om 14:45uur van start.

Ruben begint, daarna begint Tim aan zijn 500 meter en ga ik bij de start staan om als 3e loper te starten. Ik word zenuwachtig, want nu moet wel alles goed gaan. Gelukkig gaat de wissel van het estafettestokje goed en ik loop een snel eerste stuk over de atletiekbaan. Een trainingsmaatje van een ander team haalt mij in en ik loop gewoon eigen tempo, niet ver achter hem vandaan. Laatste stuk sprinten en dan heb ik een goede wissel met onze laatste loper van de 4x500 meter: Jop. We eindigen uiteindelijk als vierde en 2 teams van mijn loopgroep worden eerste en derde. Later help ik nog met afbouwen van het parcours en dan zit deze leuke dag er op. Bedankt mede T&F leden voor de leuke dag, de toeschouwers, de deelnemers voor de sfeer en bijdrage aan het trainingskamp en de fotograven voor de mooie foto’s!!

Oh ja! Er is nog 150 kilo pannenkoekenmeel te verkrijgen. Dus voor wie nog wat wil, het is te kopen in de AVA kantine!

Foto's: Bob te Lindert en Nathan Posthumus

Ps. Meer foto’s zijn te vinden op deze website!

Uitslagen

Het was warm en een pittig parcours om te lopen

Boven Jop Hoftijzer en Tijn Piest, onder Ruben Jansen en Tim Weijers

Geen opmerkingen: