zaterdag 31 maart 2018

Goede prestaties bij start baanseizoen in Gendringen

Björn Demkes, Rudi Meinen en Twan Meinen (foto Hans Prinsen)

Vandaag werd de Openingswedstrijd bij Atletico '73 gehouden en hier werden AVA'70-leden ook voor uitgenodigd. Ik deed ook mee aan deze meerkampwedstrijd in Gendringen en met de mooie weersomstandigheden was het een leuke eerste wedstrijd op de baan. Alleerst ging ik 's ochtends met Bjorn en Lars naar de atletiekbaan fietsen. Lars, Mees, Emma, Lieke, Eline, Loes en ik doen van onze groep mee. Op alle onderdelen haalde ik een persoonlijk record. Op de sprint liep ik op mijn tenen en kon net Lars voorblijven. Met het speerwerpen had ik niet zulke sterke worpen (voor mijn gevoel dan). Verspringen ging erg goed en ik scherpte het PR van 3,47m mooi aan. Ik zag dat ik op het laatste onderdeel, de 600 meter, als eerste moest gaan eindigen om ook eerste te worden in het eindklassement bij de junioren D2. Ik had er zin in! De start ging erg goed en daarna kon ik in een mooi tempo doorlopen. Ik liep achter Coen van Atletico'73 en Lieke van AVA'70 en met nog 80 meter te gaan versnel ik en finish ik als eerste met een snelle 1:57,0. Dit geeft mij een blij gevoel, maar tegelijkertijd ook weer balen. Ik kom 2 punten te kort om van Coen (7 tienden op de 600 meter achter mij) te winnen. Toch mag ik terugkijken op een gezellige en goede wedstrijd in Gendringen en ik heb zin in de baanwedstrijden! 

Mijn uitslagen:
Speerwerpen - 15,55 meter
80 meter sprint - 12,4 seconden
Verspringen - 3,61 meter
600 meter - 1:57,0 minuten

Klik hier voor alle uitslagen van vandaag.

Geen opmerkingen: