zaterdag 3 maart 2018

Engbergenloop 3 kilometer onder de 15 minuten


Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan de Engbergenloop. Zat eerst veel te twijfelen tussen de 1,2 kilometer en de 3 kilometer en heb mij op de atletiekbaan van Atletico '73 ingeschreven voor de laatst genoemde afstand. Het was best koud, veel wind, maar er was ook een zonnetje. Ik had een goede start en liep met het eerste gedeelte van het peleton mee.

Eerst liep ik achter iemand, maar ben daarna gaan versnellen en kwam vanaf de manege in Gendringen alleen tegen de harde wind te lopen. Na het bruggetje kwam ik bij een hobbelig pad, de trimbaan en ben toen achter een man en een jongen gaan lopen. Mijn doel was onder de 14 minuten, alleen was dit (dan zou ik ruim 2 minuten sneller dan vorig jaar zijn) voor vandaag niet mogelijk. Ik finish in netto tijd 14 minuten en 36 seconden en heb alles gegeven.

Geen opmerkingen: