vrijdag 2 maart 2018

Sifan Hassan pakt eerste medaille WK Indoor

Sifan Hassan komt na 15 rondes over de finish (foto’s ANP)

De eerste medaille voor Nederland op de WK Atletiek Indoor is binnen. Sifan Hassan pakte gisteren het zilver op de eerste loopafstand in Birmingham, de 3000 meter. De atlete begon zoals gewoonlijk achteraan, maar kwam op 2/3 van de race naar positie 2. Het werd een lange eindsprint met Genzebe Dibaba uit Ethiopië en Laura Muir uit het Verenigd Koninkrijk. De ijzersterke Dibaba kon ondanks de versnelling van Hassan haar eerste plek behouden. De 25 jarige Hassan eindigde in 8:45,68, haar beste seizoenstijd. Ze bleef Muir net voor.

De nummers 1, 2 en 3 van de 3000 meter

1 opmerking:

Veronique zei

Hoi Tijn, via de Facebookpagina van Ava zag ik dat jij een gave Flyer had gemaakt en dat ik even op je site moest gaan kijken. Flyer en site zien er goed uit. Als ik geen boodschappen hoef te doen zaterdag dan kom ik zeker kijken. Ik zag jouw naam al bij de deelnemers staan. Succes met de wedstrijd, met je blog en natuurlijk ook met je ouders. Doe je hen de groeten? En je broer ook. Groeten, Harro uit Aalten
o, ja en die Veronique die er boven staat is de Veronique die mij altijd boodschappenlijstjes geeft....