donderdag 20 april 2017

34e Paasloop Kilder: eerste 2,5km wedstrijd en 3 parcoursrecords

Nog even sprinten naar de finish

Op 2e Paasdag moest ik extra vroeg opstaan want ik deed mee aan de Paasloop in Kilder. Om 09:30uur liep ik mijn eerste hardloopwedstrijd over 2,5km. Zal dit goed gaan verlopen? Bij Sportpark de Tol even chip om veter doen, warmlopen... en dan de start.

Samen met nog 13 andere lopers vertrek ik vanaf de start op het voetbalveld in Kilder. We gaan het fietspad op en lopen daarna Kilder uit. Dan lopen we over een zand/grindpad en halverwege komt de eerste weer terug lopen. Twan en Sven Meinen (ook van AVA'70) lopen daarna vanaf de pion ook alweer terug. Ik loop in de buurt van het 2e meisje bij de 2,5km.

Na de pion loop ik aan de rechterkant van het pad, en aan het eind word ik nog even aangemoedigd door Rudi Meinen, voorzitter, trainer en loper bij AVA'70. Via een lang fietspad moeten we weer terug. Ik heb het zwaar. Ben ik dan te hard gestart? Daarna loop ik weer het terrein op en kan er nog een sprintje uitpersen voor de netto eindtijd: 11:17min. Onder de geplande 12 minuten is mooi gelukt. Bij de finish blijf ik nog even uitheigen en op www.uitslagen.nl zie ik later dat ik 04:30min. per km heb gelopen. Dit is 25 seconden langzamer dan in 2015, maar toen liep ik de 1,2km.

1e bij de 1,2km werd Tom van Zeben die in 4 minuten en 34 seconden binnenkomt, gevolgd door Rik Faasse die naar 2 rondjes 14 seconden later eindigt. Lars Meinen van AVA'70 eindigt ook op het podium, hij wordt 3e in een goede 4:58min. Nienke Salari wordt met 5:25min. eerste bij de meisjes.
Thijmen Wisselink komt als eerste binnen bij de 2,5km. Hij doet precies 9 minuten over deze afstand. Martijn van der Lecq uit Apeldoorn wordt 2e, en Tijn Baumann uit Driel wordt hier derde. Bij de meisjes werd Lisa Dekker uit Doetinchem de winnaar. Zij liep 10:49min. Maud van Zeben en Maike Harmsen kwamen ook uit Doetinchem en kwamen daarna binnen.

De start van de 5,2km is om 10:00uur. Na 17:08min. is de eerste weer terug, Mudesir Awal Aman.
Hij wordt de nieuwe recordhouder en verbeterd dat van zijn broer Siraj van vorig jaar.
Kerstin van Embden eindigt in 21:23min. als eerste dame en loopt met deze mooie tijd een parcoursrecord bij de vrouwen. Bij de 10km blijft Frank Futselaar onder de 33 minuten en wordt hiermee hier ook recordhouder. Eline de Jong uit Didam mag zich dit jaar eerste vrouw op de Paasloop in Kilder noemen. Zij eindigt bij deze 34e editie in 42:19min. haar 10km.

Bent u er volgend jaar ook bij?

Foto's Rob Jansen (Jeugd)


Deelnemers aan de 2,5km ruim 2 minuten voor de start

Net voor de finish

De deelnemers van de 10km van start met Gerrit Dijkslag van AVA'70 in het geel

Geen opmerkingen: