donderdag 6 april 2017

Sponsorloop Team Regenboog: prachtig bedrag naar goed doel + 2km record!

M'n record op de 2km werd vandaag verbeterd!

Op zondag 2 april staat voor mij de volgende hardloopwedstrijd op het rooster. Dit jaar werd voor de 2e keer de Alpe d'Huzes Run georganiseerd met als organisatie Team Regenboog i.s.m. met AVA'70. Ook konden wandelaars meedoen met de Klavertje 4 sponsorwandeltocht en  deze mooie dag heeft een prachtig bedrag opgeleverd voor Alpe d'Huzes.

Al vroeg in de morgen konden de wandelaars starten vanaf de AVA-atletiekbaan en er werd gekozen uit routes door Aalten en Bredevoort. Bij de sponsorloop ging om 09:30uur de 1km jeugd weg. Voor deze afstand werden er ruim 3 rondjes van 300 meter op de atletiekbaan afgelegd, met start vanaf de discuskooi. Lars Meinen van AVA'70 bleek een kanshebber voor de winst en bleef goed lopen. Deze jonge atleet liep een mooie tijd van 4 minuten en 4 seconden, net als Mika Luiten die net eerste werd.

Altijd weer zenuwachtig was ik om 09:45uur klaar voor de 2km. De deelnemers voor deze afstand moesten hetzelfde parcours als de GUV Zomeravondloop en de Fiat Winkelhorst Walfortloop afleggen, met op het parcours grind en asfalt. En dan klinkt het startsein. Eerst 250 meter op de atletiekbaan en dan langs de Bredevoorstestraatweg. Het tempo zit er goed in. Het lopen gaat goed. Na 1km moeten we een pion om en dan eerst nog een rechte weg terug. Marleen Harbers mag zich het snelste meisje noemen en finisht goed in 4 minuten en 36 seconden. Kyra Lampio uit Lichtenvoorde wordt bij de meisjes in totaal tweede, en bij de meisjes 6-7 eerste.

Lars Rossel zit mij op de hielen. Ik loop nog steeds op dezelfde positie, in totaal op plek 8. Lars kan zeker mij vandaag verslaan, maar ik probeer 'm voor te blijven. Door de tunnel en dan weer omhoog. Michiel Wellink komt op dat moment als eerste bij de finish aan. Voor mij nog zo'n 500 meter te gaan. Ik wil nu goed blijven doorsprinten. Op het laatste stuk zit ik nog dicht bij Norah Rusink, nummer 3 bij de meisjes en tweede bij de meisjes 10-11. 3 seconden daarachter eindig ik deze 2km.

Na ongeveer 250 meter lopen we de atletiekbaan af

Mijn eindtijd is 08:17min.Een record op de 2km! Ik ben bijna 20 seconden sneller! Ja! Blij ben ik na de finish. Winnaar Michiel Wellink komt in 06:38min. binnen. Michiel zei na afloop dat het makkelijk ging. Concurrent Mees Prinsen doet vandaag mee aan de 6km. Achter Michiel zit Twan Meinen (2e), gevolgd door Sven Meinen (3e). Vlak achter deze jongens zit Elizah Tammel die in 07:27min. op een eerste plaats bij de meisjes eindigt. Marit Kleinbussink eindigt daarachter in 07:50min.

Na een blik op de bekers merk ik dat er ook op een plaatje staat ''3e jongens 2km 10-11''. Zal ik dan in deze categorie misschien tweede of derde worden. En dan wordt ik het podium opgeroepen. De 3e plek bij de jongens 10-11 is voor mij en vol trots sta ik dan op het podium. Na afloop zegt Michiel dat deze wedstrijd wel makkelijk voelde. Voor hem vandaag ook weinig concurrentie. Bjorn Rossel en Mees Prinsen staan vandaag aan de start van de 6km. Want er staat nog meer op het programma...

Trots stond ik op het podium van de 2km

Er wordt een liedje gezongen voor de jarige Jan te Brake sr. en hij schoot daarna ook de deelnemers weg. Zijn kleinzoon Mark te Brake hier als topfavoriet al meteen aan kop. Bij deze afstand doen de meeste mensen mee. Na 20 minuten verschijnt de eerste loper op de atletiekbaan. AVA-loper Te Brake loopt een gemakkelijke 6km en eindigt als eerste in 21:36min. Ook, Tim Mengerink zit met 23:05min. daarachter en eindigt tweede. Stan Prinsen eindigt derde en komt wederom voor AVA'70 uit. In 30:54min. finisht de eerste vrouw op de 6km: Marloes Wensink. Lianne Gijsbertsen hier tweede.

Bij de 10km is de eerste loper Hans Waalder uit Aalten die na precies 38 minuten weer binnenkomt. Mark Geesink is snelste AVA'70-loper en loopt onder de 41 minuten. Daarachter zit Dennis Woeltjes die derde eindigt en met 41:17min. snelste Man 40+ wordt. Hierna volgen nog 10 mannen en dan is het strijden voor Bianca Piek en Nathalie Demkes. De snelste dame wordt... Bianca Piek, 4 seconden sneller dan Nathalie. Zij eindigt in 45:38min. en wordt eerste bij de Vrouwen 40+.

150 deelnemers liepen hard met ook nog eens een grote groep wandelaars die meededen. €1223,40 is er op gehaald dankzij alle deelnemers. Organisatie bedankt voor deze mooie wedstrijd voor het goede doel! Het opgehaalde geld wordt besteed aan KWF. Als deelnemer van Alpe d'Huzes kun je meedoen door op 1 juni de Alpe d'Huzus te beklimmen. Help Alpe d'Huzes om zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel: KWF! Ga naar www.opgevenisgeenoptie.nl voor alle informatie!

 Uitslagen:
1km - 2km - 6km - 10km

Foto's: 
(meer foto's van deze fotograven via deze links:)

Team Regenboog (Facebook)

Houd ook de facebookpagina van Team Regenboog in te gaten! 
(Misschien volgend jaar een vervolg?)
De meeste deelnemers stonden om 10:00uur klaar voor de 6km
 
 AVA-loper Mark te Brake, snelste op de 6km

Naast de OWM-Achterhoek boog bij de start en finish was er nog eentje :)

Geen opmerkingen: