zondag 23 april 2017

Deelname aan Stedenwedstrijd Winterswijk met 2 startnummers

Wissel bij de Estafette met in baan 3 AVA'70

De eerste stedenwedstrijd voor CD Junioren van AV Archeus, AV Argo, AV Pallas '67, AV '34, AVA '70 en Ciko '66 stond zaterdag in Winterswijk op het programma. 20 meerkampers van AVA'70 trokken samen met ouders, trainers en een jury naar de atletiekbaan van AV-Archeus om daar goede prestaties neer te zetten over diverse meerkamponderdelen.

Voor mij stond als eerst de horden op het programma. Aan het begin van de wedstrijd was het erg koud, maar op de 80 meter haalde ik toch een nette tijd van iets onder de 18 seconden en liep naar een vijfde positie. Bij kogelstoten vond ik het niet zo goed gaan, maar boven verwachting scoorde ik toch 4,93m. 

Daarna stond ik aan de start van de 600 meter. In de derde serie kon ik op een goed tempo blijven lopen en ondanks de wind werd de eindtijd mooi 2:13,37. En toen kwam Hoogspringen. Donderdag kon ik over 1,05m springen, zal dit nu ook gaan lukken. De eerste hoogte; 1 meter, lukte. 1,05m lukte ook en het meest blij werd ik toen de 1,10 werd gehaald. Na 3 pogingen 1,15m kwam ik hier helaas niet overheen, maar heb wel een mooi nieuw PR.

Ondertussen werd ik nog gevraagd voor de 4x80 meter, een estafette rondom de baan. Bram Berkelder kon helaas niet meedoen, en hiervoor viel ik in. (Beterschap Bram!)
In een team met D2 junioren Twan Meinen, Freek Dorrenstijn en Noah Lampio werd ik de eerste loper. Even nummertje van Bram op spelden en go! Na het schot kon ik snel het estafettestokje pakken en kwam het stokje over bij Freek, Noah en toen bij Twan, die de eindsprint inzette en we eerste werden in de serie!

Een wedstrijd in Winterswijk vandaag met goede prestaties. Er was zon, maar het was tussendoor ook koud. Meer foto's van zaterdag vind je in het fotoalbum en alle uitslagen kun je via de link hieronder bekijken.

 
Uitslagen van de 600m, 80m horden, hoog en kogel op een rijtje (www.atletiek.nu)

 
Start van de 800 meter met Diederik Lensink en Michiel Wellink in het geel

In actie bij de 80 meter Horden, waar ik een mooie 17,79 sec. neerzette 

Met teamgenootjes Nick Lammers en Lars Rossel bij AV-Archeus

Geen opmerkingen: