zaterdag 29 april 2017

Snelle tijden gelopen bij OWM Koningsloop 2017

Lopers die deelnamen aan de 5km in Aalten

Donderdag 27 april heeft AVA'70 de 4e editie van de OWM Koningsloop georganiseerd. Een leuke wedstrijd met een gezellige sfeer over het parcours door het gezellige centrum van Aalten en ruim 270 deelnemers. De organisatie lag in handen van Atletiekvereniging AVA'70 i.s.m. Stichting Aalten Promotie.

Om 11:30uur werden eerst de jongens weggeschoten voor de 800 meter. Een grote groep deelnemers vertrok vanaf de tent en liepen 1 ronde. AVA-atleet Tim Houwers kwam als eerste terug en dit leverde een snelle 02:52 op. Hij liep 11 seconden sneller dan in 2016. Tim werd gevolgd door Bas Jansen en Thom Berkelder, die 2e en 3e werden. 10 minuten erna gingen de meisjes voor deze afstand weg. Isa Grevink werd bekroond tot snelste meisje en traint ook bij de organiserende atletiekvereniging. Amber ter Horst en Linn Rots volgden en bleven onder de 3:30.

Om 11:50uur was het de beurt aan jongens en meisjes van de 1600 meter, waar ik bij de start ook tussen stond. Ruim onder de 8 minuten wil ik lopen. Na een kleine bui lopen we toch in de zon weg. Ik vind dat ik al met een goed tempo begin en na 1 ronde staat er al 03:15 min. op de klok. We komen bij een weg die omhoog loopt en dit wordt vervolgd met een weg omlaag. Hier kom ik dichtbij Robbe Graven en Julian van Erkelens. Robbe eindigt net voor mij en na een sprintje zag ik 06:30 op de klok. Mijn nettotijd werd 06:29 en hier kan ik blij mee zijn, want dit was boven verwachting. Ik kon nog net Julian voorblijven die ook een goede tijd van 06:32 wist te halen.

Eerste bij deze afstand werd Evan Oosterink in 05:19 min. gevolgd door Thijmen Wisselink (allebei van AV-Argo Doetinchem) die een seconde later binnenkwam. In 05:55 min. finishte Wouter Weenink, eerste van AVA'70. Hij klom bovenop plek 3. Noa Luimes liep een goede tijd van 06:12 en werd eerste bij de meisjes en Daan Berkelder werd bij dit onderdeel tweede. Zij liep op dezelfde snelheid en finishte 1 seconde later. Maren de Koning zat daar ook niet ver achter en eindigde als derde.

Na de prijsuitreiking gingen 65 deelnemers van de 5km prestatieloop weg. Mark te Brake was de grote favoriet en lag na elke ronde aan kop. Na 5 keer doorkomen op de Markt finishte de atleet van AVA'70 als eerste en liep een record in de Koningsloop: 15:36 min. Hans Waalder uit Aalten kwam over de finish als tweede en de Aaltenaar Gerrit te Grotenhuis wist plek 3 te veroveren in 17:09 min.
Bij de vrouwen werd Bianca Piek de koningin van 2017 en liep als enige onder de 21 minuten. Bianca Rougoor werd tweede bij de vrouwen in 22:05 en Ineke Graven derde in een mooie 22:21 min.

Het was een geslaagde editie met bewolking, maar ook zon. Op 20 mei staat de volgende loop voor AVA'70 op het programma, de jaarlijkse Gerard Tebroke Memorial, waar topper Patrick Stitzinger aan meedoet. Een loopfestijn voor jong en oud, of je nou meeloopt of deel uitmaakt van het publiek. Ga voor alle informatie hiervoor naar www.gerardtebrokeloop.nl.

Foto's o.a. van Geert Wevers. Meer foto's van veel lopers vind je in het fotoalbum hieronder.




Net voor de start van de 1600m

 
Na de bocht moeten we een stukje klimmen naar de finish

Na een sprintje gefinisht op de Markt

Geen opmerkingen: