zondag 17 april 2016

AVA'70 geel kleurt blauw tijdens 1e Athletics Champs in Aalten

De Atletiekbaan van Aalten na de bui

Afgelopen zaterdag werd op het Atletiekcomplex AVA'70 het startsein gegeven voor de 1e Athletics Champs, onderdelen-wedstrijden voor pupillen. Rond 10 uur melden zich de eerste honderd atleten, en het begint al gezellig druk te worden. 4 verenigingen uit de regio komen naar de AVA-baan. Uiteindelijk staan in Aalten 216 atleetjes te popelen om te beginnen aan het eerste onderdeel, de estafette. Eerst nog een gezellige warming-up. DJoppe draait al wat leuke plaatjes.

Ik maak me steeds zorgen over het Hoogspringen, het publiek en de hoogtes. Maar eerst de Estafette. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4.... de eerste begint al te lopen.... 3, 2, 1........... Go! Het duurt even, maar dan is iedereen weg. Bij ons in het team gaat halverwege iemand letterlijk de mist in. Hier balen we van. Ik loop zelf een hele goeie sprint. We zijn toch geen laatsten en gaan naar het Kogelstoten.

Een record, 6 meter 10. Ik gooi eerst in verkeerde houdingen. En dan... Hoogspringen. Bij 0,90 valt de lat er al af. Ik maak me zorgen, maar spring dan 3x op een goeie techniek. Met 1,05 ben ik trots. Dan komt er zon, en dan weer wind. Dat is wel irritant. Ik loop bij Hordelopen lekker in korte broek, maar moet m'n vestje tot de start aanhouden. Veel Atleten hebben het erg naar hun zin op de AVA-baan.

Het is pauze. Ik maak nog wat foto's en hebben dan Polsstokverspringen. Eerst weet ik de techniek niet, maar dan wordt het steeds leuker. Vortexwerpen gaat ook soepel, maar dan ineens harde regen. Van geel gekleurde AVA-atleten gaan nu de blauwe jasjes aan. Iedereen wil schuilen, maar de meeste atleten gaan dapper door.

Eindelijk komt daar het zonnetje, ik kan nog een paar mooie worpen maken, voor het Meters Maken. Na een paar minuten heb ik weer korte kleding aan, en starten we met de 6 minuten-loop. Heel veel rondjes lopen in 6 minuten is het doel. Ik krijg al snel last van ik-weetet-wat. Ik probeer door te lopen en eindig net onder de 1400 meter, ik ben toch best blij. We komen als team zelfs nog in de prijzen, als 2e bij de A-Pupillen.

Alle organisatieleden, atleten, het weer en trainers (zoals Erwin Wamelink) maken samen een topdag!


AVA'70 had het weer mooi voor elkaar.......!
.......er was zelfs een prijsuitreiking!


Het AVA-Pupillenteam met coach Erwin Wamelink

Geen opmerkingen: