woensdag 13 april 2016

Verslag van de 36e NN Marathon Rotterdam

De Erasmusbrug op zondag 10 april 

Het is 10 april, rond 06:00uur. Ik ben al wakker, zenuwachtig voor de Marathon van Rotterdam. Niet omdat ik meedoe. Maar omdat het zo'n groot evenement is. 06:45uur ga ik naar beneden in AVA-kleding. Papa en ik gaan snel eten, en halen om 07:30uur oma op. Op naar het station in Rotterdam!

Om 09:15uur komen we aan op Rotterdam Centraal. Meteen een warm ontvangst. 10-tallen Avajanen komen ook kijken. Je krijgt een bord waarop je iemands naam kunt zetten, je kunt met Schippers op de foto, en je kunt sprinten. 

Daarna lopen we snel naar de start. We zien daar nog meer familie uit Olst. Drukke rijen om doorheen te wurmen voor een goeie plek. We horen het kanon, en zien de snelsten uit vak 1 al vertrekken.

We drinken nog ergens wat, en lopen dan naar de Erasmusbrug, waar iedereen al omheen staat. Er zijn nog een paar plekjes vrij, en ik pak het fototoestel erbij. De eerste kenianen komen op het 26km-punt (de Erasmusbrug) al aan vliegen. Bjorn Demkes als eerste van AVA'70, en ik maak een foto. Een half uur later komt m'n oom langs. Allemaal van de bult af sprintend. En ik zie nog veel meer AVA-atleten.

Marco van Rijs staat foto's te maken voor AVA, er zijn heel veel posten, en het is lekker warm. Echt een mooie editie om van te genieten! We staan ook nog bij de finish, waar veel mensen kapot en heel erg moe zijn. Ruim 42 kilometer, is niet niks! 

Moe van het lopen, staan we even later weer voor de auto op het Rotterdam Alexanderstation. We eten onderweg nog lekker een broodje bij het tankstation, en gaan lekker naar huis. Wat fantastisch om hier geweest te zijn!

Alle AVA-toppers hebben dit prachtige evenement uitgelopen, gefeliciteerd!
Super gelopen iedereen die heeft meegelopen en aangemoedigd, bravo!!! 

Tijn Piest (alle foto's op dit artikel zijn ook van mij)




Bjorn Demkes op mijn blog: ,,Bedankt voor de aanmoedigingen.
Als je helemaal stuk zit, keer je weer op!!!''



Geen opmerkingen: