donderdag 3 december 2015

Aalten 4e BoekelderCross - 1km - 4:20min - 6e klassement J9

 
M'n paar laatste 1km passen vlak voor de Ringkamp.
  
Vanuit de auto loop ik meteen het rondje even warm. Want ik wil graag vooraan staan. Nu merk ik al, veel modder op het parcours. Hopelijk glij ik hierdoor niet weg. Ik hoop op een snelle tijd. Als ik terugkom is sinterklaas daar met pieten. Ik ga vast bij de start staan.

De spanning steeg. Want er stonden al veel kinderen. Het duurde nog even. Om 13:00uur de 1km. Ik werd al naar achteren gedrukt waardoor ik slecht de eerste bocht kon maken. Hierdoor kwam ik dus weer voor een klein kindje te lopen. Op vlakke stukken kon ik wel inhalen. Dat liep lekker. Net voordat we in de laatste 500 meter weer het bos in gingen haalde ik nog snel Julian van Erkelens in.

In het bos kon je niet inhalen. Het bos in Aalten liep pittig. Maar dat was ik al gewend. Veel juichende mensen aan de kant. Pak hem nog! Omlaag, en je liep hard naar beneden. Terwijl dat zwaar aanvoelde. Ik hoorde de speaker al boven de 4:10 minuten toen ik nog 50 meter moest lopen. Helaas net 4:20min. Maar prima voor vandaag en ook blij met een welverdiend, mooi beeldje.

Geen opmerkingen: