zondag 8 juli 2018

Uitslagen & foto’s van de King of the Beeklaan 2018

Beklimming van de Beeklaan door de jongens junioren D van AVA ‘70

Op zaterdagavond 7 juli werd de 3e editie van de King of the Beeklaan gehouden. Hierbij moeten de deelnemers in verschillende series tegen elkaar strijden om uiteindelijk de King of de Queen te worden van deze heuvel in Aalten. 

Ook de jeugd van AVA ‘70 deed mee. Ik hoop een keer te winnen, maar deze keer gaan de JD1 en JD2 samen, dus heb ik minder kans. Ik liep in de serie van de jongens junioren D. Eerst begin ik al best hard en probeer met de voorsten mee te lopen. Vervolgens ga ik het laatste stuk nog even sprintten en wordt uiteindelijk vijfde, achter Jop, Sven, Tim en Jasper. Helaas niet eerste van mijn team, maar toch een leuke race.

De winnaar van vorig jaar, Bram Wevers, wist nu weer alle rondes te overleven en werd gekroond tot the King. Vera Saalmink veroverde de titel van Linde Kleinnibbelink (winnares in 2016 en 2017) en werd the Queen of the Beeklaan.

Klassering van de beste 8 atleten.

Mannen
1. Bram Wevers, 2. Zowie ter Hove, 3. Sam ter Haar, 4. Gertjan Bentert, 5. Bart Koskamp, 6. Joeri Voltman, 7. Björn Tolkamp, 8. Luca ter Haar.

Vrouwen
1. Vera Saalmink, 2. Gerdy Hoornenborg, 3. Katja Demkes, 4. Paula Verwaaijen, 5. Marloes Wensink. 6. Denise van der Donk, 7. Evelien Hillen 8. Ingrid van Zolingen

De snelste jeugdlopers waren Diede ter Beest, Tim Houwers, Liedewij Lensink, Jop Hoftijzer en Noah Lampio.



Geert Wevers (organisator), Bram Wevers (King), Vera Saalmink (Queen) en Rinke ter Haar (organisator)

Geen opmerkingen: