zaterdag 10 november 2018

Succesvolle eerste helft van de Boekelder Crosscompetitie

In de tweede ronde loopt Sven bij mij weg (foto's Nathan Posthumus)

2/4 Boekelder Crosscompetitie zit er alweer op en beide crossen verliepen succesvol. Aan de tweede wedstrijd namen 102 (1 km), 102 (2 km), 176 (5 km), 64 (10 km) en 23 (15 km) lopers mee. Deelnemers uit binnen en buitenland kwamen naar 't Romienendal in Dale, de start en finishlocatie. 

Ik had best zin om weer te lopen deze zaterdag en verscheen al vroeg bij de locatie. Startnummer kon ik meteen al ophalen, nog even warmlopen, trainingsbroek en vestje uit en dan wachten tot we mogen. Eerst komt de 1 kilometer binnen. AVA '70-atleet Lars Meinen was net als vorige week de snelste en finishte in 03:53. Isis Neijland kwam met een nette 04:18 als snelste meisje over de finishmatten.

Om 13:10 uur is het dan race time! Ik had een goede start en kon in de eerste ronde mooi bij een groepje teamgenootjes blijven. Het was fijn dat ik in de eerste ronde bij Sven kon lopen. Hij was vorige week al voor mij geƫindigd en als ik voor hem wil eindigen in het eindklassement (wordt knap lastig) dan zal ik toch echt bij hem moeten lopen en ruim voor hem moeten eindigen.

De eerste ronde ging in 3:49, een mooie tijd. In de tweede ronde liep Sven bij mij weg en moest ik lossen. Na de hindernissen weet ik nog te versnellen en even later laat ik mijn finishtijd stil staan na 7 minuten en 44 seconden. Ik ben blij met de tijd en dat ik weer als tweede jongen van 12-13 jaar ben gefinisht. Als ik volgende week heb gehad en alvast de tussenstand kan bekijken weet ik nog beter of een tweede plek op het podium er deze november in zit.

Om 13:45 uur klonk het startsein voor de 10 en 15 kilometerlopers. Stefan Ritte hield de eer van LAZ Rhede, die met een groep waren afgereisd naar Dale, hoog. Hij won de 10 kilometer en finishte net onder de 34 minuten. Katja Demkes was net als voorgaande cross de allerbeste bij de vrouwen. De langste afstand was een prooi voor Argoatleet Jordy Kloet. Snelste vrouw op deze afstand bleek na 3 rondes de Aaltense Julia Kang met 1:04:26. Mark te Brake werkte een keurige snelheidstraining af richting de Zevenheuvelenloop en won de 5 kilometer in 16:10. Helga Willemsen uit Lowick (Duitsland) zette de snelste tijd bij de dames neer.

De eerste helft is in mijn ogen prima verlopen. Op zaterdag 17 en 24 november vinden de volgende Boekeldercrossen plaats! Inschrijven kan nog ter plekke!

 Mooi AVA '70 groepje in het begin van de wedstrijd

1 opmerking:

Marco (Barlo) zei

Leuk geschreven verslag Tijn en bedankt voor je ingestuurde foto's.