vrijdag 9 november 2018

Na een succesvolle start nog 3 zaterdagen Boekeldercross te gaan!

Deelnemers aan de 2 kilometer langs de sloot

Afgelopen zaterdag 3 november was de opening van de Boekelder Crosscompetitie 2018. Met een groot aantal deelnemers en mooie weersomstandigheden mag je zeggen dat de competitie succesvol is gestart. 

Bij mij ging het heel goed. Al snel lag ik redelijk vooraan in de 2 kilometer. Ik kon in een lekker tempo van gemiddeld 15,2 kilometer per uur. Na een eindsprint finish ik als 5e en in mijn leeftijdscategorie (12-13 jaar) als 2e. Hier ben ik erg tevreden mee en met 7:53 minuten is ook mijn tijd van vorig jaar weer verbeterd!


Ook de komende zaterdagen 10, 17 en 24 november kun je nog meedoen aan de Boekeldercross! 


Hieronder vind je wat informatie.


13:00 uur - 1 kilometer (jeugd t/m 9 jaar) - 1 ronde

13:10 uur - 2 kilometer (jeugd t/m 15 jaar) - 2 rondes
13:45 uur - 10 en 15 kilometer - 2 of 3 rondes
14:15 uur - 5 kilometer - 1 ronde

De start en finish is bij ‘t Romienendal in Dale (Aalten). De parcoursen lopen langs sloten, over gras, zand en verharde ondergrond en over hindernissen.


Heb je vorige week al gelopen en wil je met dezelfde afstand weer meedoen? Dan hoef je alleen nog je startnummer op te halen!

Doe je zaterdag voor de eerste keer mee of wil je deelnemen aan een andere afstand? Schrijf je dan nog even na in bij ‘t Romienendal tot 10 minuten voor de te lopen wedstrijd.

De drie snelste tijden die je loopt gelden voor het eindklassement, maar je kunt natuurlijk ook één cross meedoen!


Veel succes!


Foto's eerste cross: Nathan Posthumus en Hans Prinsen


 Bij 2 clubgenootjes en concurrenten

Nog zo'n 10 meter sprinten tot de finish

Geen opmerkingen: