zondag 6 november 2016

Mooie eerste Boekelder Cross in Aalten

 
 Naast Ruben Weijers (672)

Zaterdag 5 november. Vandaag wordt er afgetrapt voor de eerste Boekelder Cross. Ik sta ook aan de start bij de 2km. Met lange mouwen en een korte broek. Voor mij prima om in te lopen. Ik haal m'n startnummer op en sta om 13:00uur bij de start.

Eerst gaat de 1km weg. Van boven zie ik het parcours nog even. En om 13:10uur start ik. Er wordt met chip gewerkt. Bij de start kan ik net langs een valpartij komen. Er is een mooi stuk uitgezet over de akker, langs de beek en over een zandweg. Ook mooi voor verschillende fotograven.

Na de eerste ronde zit ik ruim onder de 5 minuten. Mooi tempo, naast steeds verschillende lopers. Ik probeer me steeds op te trekken. Voor de finish liggen nog een paar hooibalen waar je over heen moet. Mooie tijd van 09:16min. geklokt op de 2km, deze eerste cross.

Om 13:30uur starten de lopers van de 5, 10 en 15km. Ik sta bij een grasveldje en maak een setje foto's. Ik weet het parcours ook al een beetje. Mooi parcours met klimmetjes en stukken gras en zand.
Bij de 5km komt Argo atleet Bob te Lindert tegelijk binnen met Mudesir Awal Aman, maar eindigt toch als tweede in 16:17min., een schitterende tijd op een crossparcours. Bij de mannen 15km wint Avajaan Bjorn Demkes in een tijd van 58 minuten en 58 seconden.
 Lisa te Molder pakt bij de vrouwen de eerste plek. 

Uitslagen:

Foto's:

 
 
Tim te Brake (10km: 39:19min.)

 

Geen opmerkingen: