zondag 20 november 2016

Meer drek in 3e Aaltense Boekelder Cross 2016

Veel loop ik bij Ruben Jansen (657)

Zaterdag 19 november start bij 't Romienendal de 3e Boekelder Cross. Het is zo'n 8 graden, en ik twijfel tussen een korte of een lange broek. Toch maar een korte. Het is fijn, maar als ik bij de start aankom is het toch erg koud. Mijn jasje houd ik tot 2 minuten voor de start aan en om 14:00uur gaat het startschot voor de 2km.

Een paar meter na de start is er weer een valpartij. Toch kan ik verder makkelijk wegkomen, en loop goed. Op de akker ga ik over het zware stuk, maar in positie ben ik goed. Ik loop veel bij Ruben Jansen, en probeer hem vandaag te verslaan. Toch is het weer een pittige cross. Ik kom als 7e binnen, en sta nu ook 7e in het klassement. Met vandaag een recordtijd op de 2km, 9 minuten en 11 seconden.

Ook vandaag zijn er veel andere winnaars. Tom van Zeben won bij de 1km. Bjorn Rossel won weer bij de 2km. De broers Awal deden ook weer mee en Yahala Awal Aman kreeg de eerste plek op de 10km. Bob te Lindert werd in een nieuwe toptijd van net boven de 16 minuten knap eerste. Lars Duistermaat was in vorm voor de Zevenheuvelenloop en klokte de tweede tijd. Remi Rondeel van Argo werd in 54:43 de snelste op de 15km. Ook lag er meer modder vandaag op het parcours van de 5, 10 en 15km. 

Volgende week de laatste cross, en pas op bij de bochten!!!


Foto's op deze pagina van Tim te Brake, Diederik Lensink en Tijn Piest

Over de hooibalen

Geen opmerkingen: