woensdag 20 juli 2016

Aalten Walfortloop 2km - 9:07min. - 10e plaats J10-15

Net voor het keerpunt in het Walfortbos

Het werd voorspeld warm te worden, dinsdag 19 juli rond de 30 graden loop ik de Fiat Winkelhorst Walfortloop in Aalten. 

Zenuwachtiger dan anders ben ik me aan het voorbereiden. Eerst de warming up, dan de 1 kilometer op de baan, en dan de 2km. Als ik aan de start sta, voel ik weer ineens een steek. Zal ik gaan lopen den ik in Varsseveld. Misschien doet er wel niemand mee. Het is al erg warm op de Atletiekbaan.

19:15uur, klap! De ''klapper'' gaat dicht, het startschot is gegeven. De 200m op de Atletiekbaan is een moeilijk stuk voor mij, waar zal ik gaan lopen. Ik probeer met Jop Hoftijzer mee te lopen, maar hij is me te snel af. Ik loop ertussen rustig op mijn tempo.

Onderweg weet ik dat dit geen record zal zijn. Ik loop langzamer dan anders door het warme weer. Ruim voor het keerpunt zie ik vooraan Mees Prinsen gevolgd door Bjorn Rossel al terug lopen. Ik klap voor ze, en probeer nog iets te versnellen. Het keerpunt is een lastig obstakel. Zou ik nog versnellen naar voren? Dave moedigt mij aan, en loop iets sneller de Atletiekbaan op. 09:07 minuten op de klok.
Prima tijd en een 10de plaats bij de Jongens 10 t/m 15 jaar. Wel kapot over de finish, en lekker gezeten op de nieuwe Duck Out van het EK Atletiek, bij AVA'70! Thuis zie ik dat ik rond de 13km per uur heb gelopen.

Kom gezellig de Zomeravondlopen afsluiten in Winterswijk, dinsdag 16 augustus de Twee Bruggenloop, schrijf je nu in via www.ava70.nl!

 

Jop Hoftijzer

Geen opmerkingen: