maandag 30 maart 2015

Ik heb een bril

Ik heb een bril....

Woensdagmiddag ben ik naar de oogarts in Aalten geweest.
M'n juffrouw zei dat ik naar de opticien moest gaan.
Want ik kon niet goed op het bord kijken.
Maar we konden steeds geen afspraak plannen.
We konden eindelijk eens een keer gaan.
We deden eerst een test.
De uitslag was: -0,75 dus....
Er moest nog een testje komen.
Ik zag een scherm met allemaal letters op een rij.
Die rij letters moest ik op lezen.
Ik kreeg ook een testbril op.
Ik moest zeggen of ik door de glazen die er in zaten beter kon zien of slechter.
Ik kreeg verschillende glazen op. Het duurde wel een beetje lang.
Maar het was nu duidelijk.... ik krijg een bril.
Ik mocht uitzoeken.
De eerste bril wou ik al.
Maar ik moest er nog een paar proberen.
Maar ik wou niks anders als de eerste.
Dus we keken nog maar eens een paar keer goed.
Maar ik wist het zeker. ,,Deze wordt het’’ zei ik steeds.
Er werd nog een grotere besteld.
De bril was uitgezocht.

Vrijdagavond,
de nieuwe (grotere) bril was binnen.
We pasten de bril en keken of deze het echt, echt word.
Maar hij was goed.
De glazen moesten er nog ingemaakt worden.
Morgen kunnen we hem ophalen.

Zaterdagochend,
ik zat met mam in de auto, en ik keek even op een bord met haar bril.
Ik kon het veel feller en duidelijker zie.
Eenmaal aangekomen bij de optiek waren de glazen er al ingemaakt.
De veren moesten bij de bril nog iets krommer worden gemaakt voor m'n oren.
Ik keek of hij goed zat, of hij strakker moest worden gemaakt en of ik beter kon zien, en... dat klopte.
Het helpt echt goed.
En nu draag ik bijna elke dag een bril.




  



1 opmerking:

Nik Pelgrim zei

leuke bril tijn AAAAAAH EEN BRIL