zondag 27 januari 2019

Uitslagen & foto's van de 2e Winterbosloop in Beek van 2019

Even lachen naar de Kiekjesdief

Vandaag was de 2e Winterbosloop van 2019 in Beek. Samen met teamgenoot Lars stond ik aan de start van de 2 kilometer, mijn eerste wedstrijd met deze afstand van het jaar. De organisatie, SOB-Beek, had een nieuw en leuk crossparcours uitgezet nabij Uitspanning ‘t Peeske. Voor de start was het best koud met korte kleding, maar eenmaal in de wedstrijd gaat het wel. 

Al snel na het startsein moeten we tegen de wind in omhoog. Eenmaal boven is het afdalen richting de oude finishlocatie van de Winterbosloop en, na wat bochten, met een omweg langs het toiletgebouw weer naar de finishboog voor de tweede ronde. De eerste ronde gaat prima en kan er nog een lachje vanaf naar de fotograaf.  Ik nader een concurrent van Atletico ‘73, Coen, en vermoed dat ik die wel voorbij kan. Helaas begint hij aan te zetten als ik hem voorbij wil en zo wordt het nog even knokkenHet laatste stuk is pittig en de strijd om de vijfde plek wordt beslist in een eindsprint. Ik kom moe over de finish en ben 1 seconde verwijderd van mijn opponent. Ik kom binnen in een mooie nettotijd van 7:48 minuten en als ik om 10:00 uur thuis kom heb ik in alle vroegte al mooi even een wedstrijdje meegedaan. 

De 3e en laatste Winterbosloop is volgende week zondag 3 februari. KLIK HIER om je voor in te schrijven. Na-inschrijven kan bij ‘t Peeske vanaf 08:00 uur. Om mee te doen voor het eindklassement en de prijzen moet je twee keer hebben meegelopen.

Klik op onderstaande links voor de foto’s en uitslagen van de 2e Winterbosloop.

Uitslagen

Foto's Eric Béatse

Allerlei

1 kilometer

2 kilometer

5 kilometer (deel 1)

5 kilometer (deel 2)

10 kilometer (deel 1)

10 kilometer (deel 2)

Foto’s Rob Jansen

Jeugd

5 kilometer

10 kilometer

Over de finishmatten na de eerste ronde

AVA '70 leden Wouter Raben en Wim Brinkman op de 10 kilometer

Geen opmerkingen: