zaterdag 30 juni 2018

Zonnige temperaturen bezetten GUV Zomeravondloop

Eindsprint op de atletiekbaan van AVA ‘70 (foto Hans Prinsen)

Je kunt het als een heuse zomeravondloop beschouwen. Op dinsdag 27 juni was het tijd voor de 2e etappe uit een serie van 4: de GUV Zomeravondloop 2018. Een fraai aantal deelnemers (bijna 300 deelnemers) liepen het parcours van de hardloopwedstrijd door Aalten, die door AVA ‘70 werd georganiseerd. Gedurende de wedstrijden lagen de temperaturen tussen de 21 en 23 graden Celcius maar dit had weinig invloed op de prestaties.

Eerst was het de beurt aan de jongste atleten jonger dan 10 jaar. Voor hen stond er 1000 meter op de atletiekbaan klaar. Het bleef een spannende race in de strijd om de podiumplekken. Koen Hoopman bleef met 3:42 minuten zijn teammaatjes Giel te Brake (2e) en Lars Meinen (3e) net voor. Bij de meisjes presteerde Madelief van Erkelens opnieuw uitstekend en met 4:17 minuten was zij AVA genootjes Quinty Gerrits en Maud Busch. 

De deelnemers aan de 2 kilometer vertrokken een kwartier later en zij verlieten de baan en keerden bij het keerpunt in het buitengebied weer terug. Noah Lampio kwam als eerste weer terug en liet de klokken stilstaan op 6:57. Twan en Sven Meinen bezetten de plekken 2 en 3. Emma Nijenhuis liep een erg sterke race en was met 7:31 het snelste meisje. Hiermee verwees ze Lieke Hengeveld en Norah Rusink naar de 2e en 3e plaats.

Ik liep vanavond mijn derde 5 kilometerwedstrijd tijdens de Zomeravondloop. Teammaatjes Jop, Tim en Julian startten ook om kwart voor 8. Het parcours liep door het buitengebied van Aalten over (on)verharde wegen. De eerste kilometer loop ik, dankzij de jongens voor mij, al best snel (ongeveer 4:45). Daarna kan ik ze mooi blijven volgen en haal ik nog mensen in. Inmiddels loop ik in duel met Julian. Na de Walfortlaan moeten we nog het bos in en dan wordt het zwaar. Toch weet ik er in het laatste stuk op de atletiekbaan nog een sprint uit te persen en ik finish in een erg snelle tijd en tevens een persoonlijk record (22:31 minuten). Dit is gelijk aan de plaatsen 61/156 overall, 54/111 mannen en 2/6 jongens 10 t/m 15 jaar in de uitslagen. Tim (22:20), Julian (22:40) en Jop (23:02) liepen ook een supertijd, klasse jongens! Na afloop ben ik uitgeput en heb spierpijn, maar ik ben erg tevreden over de gelopen race.

De 5 kilometer werd gewonnen door Heiner Wardemann. Hij wist met 16:52 minuten Thomas Konings en Marco Rutgers voor te blijven. Kaily Groot Zevert was met 20:22 minuten de snelste vrouw op deze afstand. Lisa te Molder en Katja Demkes volgden haar. Na 34:10 kwam Jordy Kloet, de winnaar van de 10 kilometer, over de finishmatten. Lars Duistermaat en Bas Arentz maakten het podium compleet. Wendy Sasse klokte met 40:26 de snelste tijd bij de vrouwen. Sandra Wassink en Helga Willemsen eindigden als nummer twee en drie.

De volgende zomeravondloop is geprikt op dinsdag 17 juli: de Fiat Winkelhorst Walfortloop. KLIK HIER om je in te schrijven!

Geen opmerkingen: