maandag 29 januari 2018

Leuk heuvelachtig parcours over 2 kilometer in Beek


Om 7:15uur gaat zondag de wekker. 8:00uur vertrekken naar ‘t Peeske in Beek. Het is dan inmiddels alweer een stuk lichter buiten. Vandaag doe ik mee met de 2e Winterbosloop over 2 kilometer. Eerst inschrijven, startnummer ophalen en warmlopen in het bos en dan starten.

Het parcours van alle afstanden loopt door het bos en kent pittige klimmetjes. Ik begin rustig aan en het lopen gaat soepel. De eerste ronde gaat erg goed en als we weer terugkomen bij de start & finish wil ik de tweede ronde sneller lopen dan 04:15. Voor mijn gevoel gaat de tweede ronde beter, omhoog gaat goed en ik versnel. Halverwege de afdaling nog even sprinten en toch niet zo’n hele goede tijd op de klok. Wel lekker gelopen, 8 minuten en 42 seconden is de tijd. Mwah, denk ik.

Ik blijf nog foto’s maken bij de 5 en 10 kilometer. 2 of 4 rondes door de Beekse bossen met een steile klim op de helft van het parcours. Het was een leuke wedstrijd, volgende week is de laatste Winterbosloop van de competitie.

De start van de 5 kilometer 

Foto’s Rob Jansen: 5km / 10km

Geen opmerkingen: