dinsdag 9 januari 2018

Eerste 5 kilometer wedstrijd in Zieuwent

Na het kerkenpad een sprintje naar de finish

In de eerste week van de kerstvakantie loop ik een erg snelle 5 kilometer, een tijd van ruim onder de 24 minuten. Dit wordt bij de Nieuwjaarsrun in Zieuwent, de eerste wedstrijd voor mij over 5 kilometer, mijn streeftijd. Lange kleding aan, ‘s ochtends is het nog aan de frisse kant maar later komt het zonnetje door.

Bij RKZVC, de startlocatie, kom ik loopmaatje Julian tegen en hij loopt ook de 5 kilometer. Bij de start gaan we een beetje in de middenmoot staan en 12 uur worden we weggeschoten. Ik loop al best hard op het begin en krijg snel een beetje last ergens in m’n onderbeen. Gelukkig kan ik soepel doorlopen en hou Julian voor mij in zicht. Mooi parcours over kerkepaden en over de weg. Soms haal ik een paar mensen in. Op een gegeven moment zit ik zo in tempo dat ik een aantal mensen voorbij ga, Na het bruggetje volgt ‘het Hazenpad’ en dan zijn we er bijna. Zo’n 200 meter voor de finish zet ik de sprint in en loop ik Julian voorbij. Ik ben kapot en kom in 23:25 over de finish, Yes!! Snelle tijd.    Na de finish startnummer inwisselen voor een AAtje. ‘s Avonds heb ik veel spierpijn, maar vandaag lekker gelopen. 

De eerste op de 5 kilometer komt binnen in een parcoursrecord van 16 minuten en 49 seconden, Ruben Garretsen van Argo. Bij de dames loopt Wendy Mullink een snelle tijd van 19:13, goed voor een eerste plaats. Jordy Kloet snelt na 2 rondes naar een tijd van 33:21, tevens een parcoursrecord. Sandra Wassink loopt de 10 kilometer in 40 en een halve minuut en werd de nummer 1 bij de vrouwen. In totaal deden 285 lopers, ook kidsrunners, mee aan de 4e Nieuwjaarsrun. 


De 5km winnaars Ruben Garretsen en Wendy Mullink (foto’s RKZVC)

Geen opmerkingen: