maandag 25 december 2017

Lars Duistermaat heerst wederom op halve marathon in Meddo

Lars Duistermaat uit Winterswijk won zondag voor de zevende keer de halve marathon van de Keiloop in het Winterswijkse kerkdorp Meddo.

Verslag door Benno Stevering (de Gelderlander)

,,Het is een soort traditie aan het worden. Ik won hier al eerder de marathon in 1.13 en 1.15 uur. Dit keer ging het echter in 1.18.52 uur. Ik liep steady. Alleen mijn tijd viel wat tegen. Sinds de Montferlandrun (3 december, red.) ben ik verkouden. Dus de voorbereiding voor Meddo ging niet geweldig'', vertelde Duistermaat. Rob Rave uit het Duitse Bocholt werd tweede in 1.27.17 uur, voor Bram Vrieze. De Lichtenvoordenaar had 1.30.44 uur nodig.

Bij de vrouwen was Grada Boschker uit Zelhem superieur. Zij klokte op de 21,1 kilometer een tijd van 1.33.35 uur en had een ruime voorsprong op Maria Weenink uit Groenlo (1.39.42 uur). Boschker: ,,Het was afzien en loodzwaar vanwege de wind. Ik houd hier wel van. Het is best leuk om alleen te vechten tegen de wind. Na vier kilometer stond ik mijn plek niet meer af. Sinds de ironman op Hawai twee jaar geleden ben ik gestopt met de triatlonsport. Ik had me als doel gesteld om 1.33 uur te lopen en ben blij met deze tijd.''

Tom Baak van Archeus werd tweede op de wedstrijd op de 10 kilometer, achter Bas Arentz uit Doetinchem die won in 39.50 minuten.
 
Grada Boschker uit Zelhem zegevierde bij de vrouwen (foto's SC Meddo)

Geen opmerkingen: