zondag 24 december 2017

GUV Marathon 2017, een groot gezellig sportspektakel!

Voor vertrek even een fotootje maken op de Markt

Samen een hele marathon lopen en geld ophalen voor kinderen in de armoedegrens in Aalten en omstreken. Terwijl Serious Request in volle gang was in Apeldoorn, startten er afgelopen zaterdag ruim 400 deelnemers op de Markt voor een ronde van 42,2 kilometer door Aalten, Dale, Barlo, Bredevoort, Haart, Heurne, IJzerlo, Dinxperlo, De Heurne en Lintelo. Ik deed met de loopgroep van Erwin mee aan de GUV Marathon voor het kind 2017.

Om 09:15uur verzamelen op de Markt in Aalten. Daar is het wachten op de hele groep jongens die mee gaat doen en dan even een fotootje maken. Ondertussen blazen de midwinterhoorns zich warm. Naast hardlopen kan er ook gekozen worden om te fietsen of te wandelen. Wedstrijdleider Geert Wevers geeft aan dat er nog 1 minuut te gaan is en dan wordt er door iedereen afgeteld. Klokslag 10 uur is het zover. We vertrekken richting 't Romienendal!

Het eerste stuk van 800 meter loopt iedereen. Voor vele jeugdleden van AVA'70 stopt het evenement bij 't Noorden of bij 't Romienendal en voor ons beginnen hier de etappes waarbij we in groepjes steeds een stukje afleggen (meestal rond de 5 kilometer). Eerst in de auto zitten en rond 12 uur mogen Julian, Tim en ik van de Ringkamp (oude Boekelder Cross locatie), naar Heurne. Rustig tempo aanhouden. Voor mijn gevoel harder dan 6.30 minuten per kilometer. Het lopen gaat erg goed, praattempo en onderweg nog op de foto gezet door de Kiekjesdief. Erg leuk om mee te doen.

Tussendoor even wat eten en bij de, door de catering ingerichte, pauzeplekken even wat drinken meepakken. Later moet ik vanaf Café Bruggink naar het Kulturhus Lintelo lopen. Lekker looptempo en na het ontvangst door het juichende publiek drink ik snel een bouillon. Snel besluit ik om de etappe hierna van 4,9 kilometer ook nog mee te pakken. Deze loopt weer terug richting het centrum van Aalten en veel mensen lopen dit stuk. Hier krijg ik het echt zwaar en krijg ik erg vermoeide voeten en benen. Heeft vast iedereen. Nog steeds loop ik vooraan en het tempo wordt bepaald door de organisatie. We moeten nog even een stukje wandelen om iedereen bij elkaar te krijgen en dan voel je de vermoeidheid.

Op de Markt staat iedereen te klappen en dat geeft toch een mooi en voldaan gevoel. Na even te hebben gewacht lopen we in een grote stoet naar partycentrum 't Noorden, waar iedereen op de parkeerplaats te horen krijgt dat hij/zij het goed gedaan heeft. Later wordt het prachtige bedrag van €18.695,60 bekend gemaakt, dat wordt aangeboden aan kinderen in armoede in Aalten e.o..

Yes! Gehaald. Verschillende etappes gelopen en uiteindelijk blij gevoel dat ik ook nog de etappe naar Aalten heb meegedaan. In totaal heb ik 17,8 kilometer afgelegd, maar zonder alle gezellige teamgenoten was dit zeker niet gelukt! Allemaal super gedaan en samen hebben we gewoon een hele marathon afgelegd. We did it! Ik hoorde van Erwin dat hij met moeite toch alle etappes heeft gelopen. Dikke pluim voor de organisatoren, de mensen van de catering, familie en de rest van de toeschouwers en alle andere mensen die samen hebben meegeholpen voor een geslaagde dag met gezellig sportspektakel!

Patrick Ikink, Gerdie Duenk, Andre Bruil, Bert van Asselt, Wim Brinkman, Geert Wevers en Frank Roos. Super prestatie neergezet, ze hadden alles prima in handen. Mooi bedrag voor deze actie van AVA'70, Aladna FM en GUV! Ik vond het een super leuke dag en doe de volgende keer zeker weer mee bij de volgende actie. Ooh ja. Ook nog even een bedankje naar de fotograven en cameramensen. Jullie hebben ons allemaal mooi in beeld gebracht!

Foto's: Eric Béatse en Rob Jansen

Tijn Piest, Julian van Erkelens en Tim Weijers

 Etappe 6: de Ringkamp - D'n Heurnsen Tref

Geen opmerkingen: