maandag 20 november 2017

Koude 3e etappe van de Boekelder Crosscompetitie 2017

Na de 2 kilometer op de foto met Thijmen Kupers

Ondanks het koude weer, waar de regen ook in mee speelde, werden er toch snelle tijden gelopen bij de 3e etappe van de Boekelder Crosscompetitie. Atleet Thijmen Kupers loste het startschot en was er voor handtekeningen en foto's. Bij mij ging het ook heel goed vandaag.

Na het warmlopen met een groep AVA-jeugd kan ik deze keer vooraan komen bij de start. Ik vertrek niet heel hard, maar vind daarna een mooie plek om te lopen. De eerste ronde gaat erg goed en heb nog wat over voor de tweede. Ik blijf zelfs een stukje in het midden van de tweede ronde voor Tim en Julian en daar ben ik blij mee. Het laatste stukje van de slootkant kan ik mij aan het eerste meisje optrekken. Ik hoor aan het publiek dat Tim aan het versnellen is en gelukkig kan ik er nog een sprintje uittrekken. Bij 8 minuten en 10 seconden kom ik over de finish, blij met de gelopen race.

In de tussenstand lig ik nu 3e, maar het wordt nog spannend volgende week. Na de 2 kilometer ga ik nog op de foto met Thijmen Kupers en vraag hem ook een handtekening. Na de jeugdafstanden begint het hard te regenen en is het best koud (ik heb het vooral koud van het lopen). Nadat de 15 kilometerlopers hun eerste ronde hebben gehad, worden de lopers van de 5 en 10 kilometer ook weggeschoten.

Het blijkt een snelle editie en de Argo-atleten zijn erg snel weg. Bob te Lindert loopt een zeer sterke race en duikt onder de 16 minuten. Loopmaatjes Siraj en Mudesir Awal Aman zetten de 2e en 3e tijd neer. Bij de vrouwen is het Marjolein Klein Sessink die met 19:37 duidelijk de winst pakt. Vincent Maalderink finisht als eerste bij de 10 kilometer en 36:32 en laat Joris Heusinkveld van Argo achter zich. Triatleet Cindy Brusse is 20 seconden sneller dan vorige week en lijkt de zege te pakken in het eindklassement bij de dames.

Bij de 15 kilometer zette Henno Havenga uit Zuid-Afrika een ijzersterke tijd van 55:21 neer en finishte als eerste op de lange afstand. Klaus Schluter van ASV Ellewick was ook goed in vorm en kwam als tweede over de finish.

Een grote pluim voor alle vrijwilligers die van start tot finish hebben geholpen aan de veiligheid van de hardlopers. Volgende week vindt de finale van de Boekelder Crosscompetitie plaats. De deelnemers kunnen nog even alles op alles zetten voor een goede eindklasering in de leeftijdscategorie.

Tussenstand

Uitslagen 3e cross

Verslag Benno Stevering

Foto's: 

Rob Jansen

Tim te Brake

Nathan Posthumus

Foto's: Rob Jansen en Nathan Posthumus
Laatste stukje van m'n race

Geen opmerkingen: