zondag 5 november 2017

Boekelder Crosscompetitie 2017 succesvol begonnen

Daan Reintjes pakte de kop van de wedstrijd en won de 10km (foto Herman Vreeman)

Een succesvolle eerste Boekelder Cross werd zaterdag gelopen over het mooie parcours van Aalten. De weersomstandigheden waren perfect, ideaal voor de lopers en de toeschouwers en er mag teruggekeken worden op een mooie start.

Als eerste werden de jongste atleten weggeschoten en er stond een echt crossparcours klaar bij de start en finishlocatie, 't Romienendal. Om 13:10uur moest ik lopen over een parcours van 2km. Ik had er zin in en na de start kon ik via het buitenste stuk goed de akker, pittig stuk, opkomen en bij Stef en Julian komen. Helaas gleed ik uit voor het stuk bij de beek maar kon snel weer opstaan om de route te vervolgen.

Het lukte goed om over de hooibalen te komen en was blij met 4 minuten en 15 seconden als doorkomsttijd. Van te voren hoop ik ruim sneller te zijn dan vorig jaar (09:07), zo rond de 08:40 zal al mooi zijn. Iets verder had ik het al best wel zwaar maar liep toch goed door en finishte in totaal 10e, een mooie eerste tijd van 08:19. Na m'n wedstrijd ga ik nog video's maken bij de lange afstand.

De deelnemers aan de 5, 10 en 15km moesten een parcours afleggen over verschillende stukken Aaltense ondergrond. Mark te Brake liep een snelle thuiswedstrijd en kwam over de finishmat in 16 minuten en 27 seconden. Liemers atleet Daan Reintjes pakte de kop van de wedstrijd bij de 10 kilometer en liep een sterkte tijd van 33:30. Cindy Brussé van AVA'70 won bij de vrouwen en liet Bianca Piek ruim achter zich. De Duitse atleet Klaus Schluter kwam als eerste binnen na 15km.

Volgende week is het tijd voor de 2e cross, je kunt je nog op zaterdag inschrijven bij het wedstrijdsecretariaat. Meer info, foto's en nog een verslag op de website www.ava70.nl.


Laatste stuk over de hindernissen (foto’s Nathan Posthumus)

Geen opmerkingen: