zondag 11 oktober 2015

AVA '70 Clubkampioenschappen 2015 - 7e plaats

Het hoogtepunt van mijn dag, de 6 minuten.

Elk jaar weer een gezellig succes op de Atletiekbaan van Aalten. Elk jaar worden hier de clubkampioenschappen gehouden. Om 10:00uur al een ijzersterk jeugdteam bij het Atletiekcomplex. Een lekker weertje waait weer in de atleten.

We begonnen met de Sprint. In de sprint ben ik meestal niet zo goed. Dat denk ik altijd. Toch ging het beter dan verwacht. Als ik de uitslagen zie dan. Gewoon alles geven op een stuk. Een moeilijk punt voor mij. Vortexwerpen is altijd wel leuk. Maar ik wist dat ''dat'' hoogspringen nog zou komen. Het is niet leuk dat iedereen dan weer op jouw gericht is. Toch is het leuk dat mensen je aanmoedigen. Bij vortexwerpen denk ik ,,ah nee'''! Vandaag werp ik 22,50m.

 Maar schatten is niet wat voor mij.

De athletics champs versie van Clubkampioenschappen, handiger voor de pupillen. Die blokken bij verspringen staan ook in de weg! Eerst baal ik van mijn uitslag. Het is alleen leuk om te doen. Meer als 3 meter kan ik er al niet van maken. Kogelstoten 4,90m. Ik denk dat het beter kan. Hoogspringen. Dave komt al bij me staan. Aardig. Eerst gaat het niet goed. Maar blij om te horen.... 85-90.. ah...95 ga ik vast niet halen. Maar je wel hoor. Dan ben ik blij. Maar voor mij, echt blij. 1 meter. 1,05, moeilijk. Toch tevreden......eigenlijk....!!!!!                                          

Mooie foto's, vandaag door Ava '70.

Ik weet dat ik nu moet ontspannen. 6 minuten komen eraan. IJzersterke atleten vandaag bij de start. Ben nu aan het oefenen voor de 2. Toch wil ik een goeie start. Er wordt weer gemeten in A1 en A2 pupillen. Het duurt even....klappen ze..... ik kijk om me heen. En ja. Ik moet snel weg...voor mij. Ik wil door de 1300 meter heen. Ik loop al soepel...en hard. Dan denk ik weer dat ik te snel ga.....voor mij niet! Inhalen....inhalen...niet te snel. Sprint....ik weet het/wil het.... ben straks kapot. Nog effe 200 meter pakken. Kapot voor de pion... maar eindelijk... 1400 meter.

Even op het gras liggen....uitpuffen. Tipisch!!!! I Oh, man. Ik drink 1 liter water op. Zit te puffen. Maar eerst de estafette, ouders v.s. kinderen. Een heus duel met trainers en ouders die niet getraind zijn. Toch winnen de trainers. Er is nog prijsuitreking. Eerst moeten we nog even wachten. C en B pupillen. Maar ben bij de A nog steeds niet aan de beurt. 14..13...12....huh? Iedereen wordt netjes gehuldigd. Een 7e plek met een mooie medaille. Fantastische dag!

 

Geen opmerkingen: