zaterdag 2 mei 2015

Verslag van de 2e Koningsloop in Aalten

Iets over half 11 gingen ik en mijn moeder naar Aalten.
We waren er zo.
We moesten naar de Markt in Aalten.

Daar lag het startnummer al op het wedstrijdsecretariaat op mij te wachten, nummer 814.
Ik spelde hem op en ik ging vast de route warmlopen.
Wij moesten 800meter.
Ik wist de route niet meer zo goed, maar met het lint wist ik het later wel weer.
Vorig jaar had ik natuurlijk ook meegedaan.
Ik wou mijn record inhalen.
3:33min. Ik hoopte op 3:30min.

Toen ik de hele route had verkent ging Ava'70 nog warmlopen.
Dus ik deed het nog maar een keer.
Met veel rekken en strekken en oefeningen.
Maar we stopten al halverwege en keerden weer om.
Ik ging vast goed vooraan aan de start staan.
Zo kon ik goed weg, dacht ik.
Maar, de meisjes moesten eerst.
Het duurde nog even en het startschot was voor de meisjes gegaan.
Het ging best hard.
Het was een pittig parcours, dat wist ik.
Heuveltje op, heuveltje af, heuveltje op en weer heuveltje af.
Ava'70 werd helaas geen eerste.

Wij stonden allemaal gespannen te wachten op het startschot.
Maar, later kwam Timo Westerveld (concurrent van Ava'70) er ook bij.
Hij ging zo voor mij staan om goed te starten.
Ik probeerde naar voren te komen, maar dat kon niet.
Maar Timo liep toch altijd eerste dus ik dacht, hij loopt toch een eind naar voren.
Het duurde nog 5 minuten en het startschot ging.
Ik kon er toch niet goed langs.
En later zat er ook nog iemand van 6 of 7 voor mij.
Ik probeerde een beetje een uitweg te vinden door niet op iemands voeten te trappen, en dat lukte.
Ik probeer goed vooruit te komen.

Later liep ik wel weer goed.
Maar de heuveltjes zijn wel zwaar.
Ik liep goed in de binnenbocht.
Ik ging de bocht om, en ik had nog driehonderd meter te gaan.
Maar ik had al een snelle sprint.
Ik wist dat er nog heuveltjes kwamen en dat het laatste stuk naar de finish dus het zwaarst is.
Ik liep hard de bult op.
Ik haalde nog net iemand in en.... ik zag het al.
Een nieuw PR gelopen.
Ik was tevreden met m'n tijd.
Namenlijk liep ik....
Nee, dat ga ik niet zeggen.
Kijk dan maar bij de uitslagen want dit is dan het EINDE.

Klik op de link voor de foto's.
foto's

Klik op de link voor alle uitslagen.
alle uitslagen

site organisatie
https://plus.google.com/photos/107862466895266552591/albums/6142731581847136609?authkey=CJa9krHutaGufQ

Geen opmerkingen: