zondag 17 mei 2015

Mooie 1e editie Laege Es Crossloop in Varsseveld

Zondag 10 mei,
Tijn Piest met zijn startnummer 1..
Na de moederdag cadeau's in bed werden al snel het wedstrijdsecretariaat opgebouwd en even later kon je je startnummer al afhalen.    

 Daarna werd er buiten de start en finish opgebouwd in de achtertuin van Het Zeel 18.
...en ook Inge van Braak met haar startnummer.
Na een kwartiertje gingen we warmlopen, Inge en ik.
En na een paar minuten kwam de starter en fotograaf al.
We konden starten.
3....2..........1.................... en paf!
Het lucht van het nerfpistool hoorden we heel goed.
Ik vloog zo richting de Laege Es.
Langs de mooie huizen, beken en landschappen.
Het was ook erg rustig en stil.
Maar ja, om kwart over acht is er ook nog niemand die schreeuwt........ 
3..2..1..... IK KOM!
Het parcours vond ik erg mooi.

Na ongeveer 750 meter moesten we nog een ronde om de Vloglanden.

,,Inge, niet opgeven nog even.''
Maar dat ging ook heel snel.
Ik wist dat het parcours 1100 meter was en hoopte op een tijd onder de vijf minuten.
Daarna na de achtertuin om te finishen.
Ik was kapot over de meet.
De tijd werd geregistreerd en we wachten tot de 2e of laatste deelnemer.
38 seconden later kwam zij ook binnen.
Inge van Braak.

De prijzen werden gepakt en de prijsuitreiking kon beginnen.
Inge van Braak 2e in een tijd van........ 04:58 op 1100 meter.
En dan Tijn Piest natuurlijk 1e in een tijd van........ 04:20.
Inge kreeg armbandjes en een medaillon.
En ik kreeg een beker met een ketting.
Het waren mooie prijzen.
We braken de start en finish af en gingen naar binnen.
Nu nog even lekker ontbijten, dat hebben we wel verdiend.


Helaas 3 dagen na de wedstrijd hebben we een klappertjespistool gekocht.
Maar die komt dan als startschot bij de volgende loop.

Luister maar:

                                           KLIK HIER VOOR DE UITSLAGEN!

Geen opmerkingen: