zaterdag 9 mei 2015

Vakantie in Epe - dag 4 - dagje Zwolle

20150507_114349_resized.jpg wordt weergegeven
Ik met mama in de koffieroom.
Donderdag,💚

Eerst heb ik vanmorgen broodjes gehaald.
We hebben ontbeten en gingen naar Zwolle.
Papa had een idee.
We zouden een speurtocht gaan doen in Zwolle.

Het Blauwvingerspoor, zo heette de speurtocht.

Eerst gingen we naar een soort kerkje met een boekhandel, koffieroom en bibliotheek in een.
We haalden de speurtocht op en dronken even wat in de koffieroom.

Daarna zijn we meteen van start gegaan.
We liepen langs mooi oude huizen, langs kanalen en grote steden.
En intussen moest je vragen beantwoorden.
Over de huizen bijvoorbeeld.
Wanneer werd het huis gebouwd/ hoe oud is dit huis al.
Het was een mooie stad.

Naar een lange tocht van ongeveer een uur kwamen we uit bij een snoepwinkel.de best
De mevrouw in de winkel vertelde eerst een heel lang verhaal over het ontstaan van het 
Zwols Balletje.
Het werd vroeger gebruikt om in je mond te doen als je thee of koffie dronk.
Als de koffie of thee opwas moest je hem aan iemand anders geven.
Die kon hem zo weer hergebruiken.

Daarna kregen we een stempel in ons boekje, omdat we alle vragen goed beantwoord hadden.

We aten even een broodje bij een Hema Restaurant en daarna gingen we weer verder, met deel 2.

We zagen waar Karel de 5e vroeger heeft gewoond en allemaal oude hotels.

Deel 2 duurde ook best lang, met moeilijke vragen.
Toen we voor de 2e keer weer bij het Zwols Balletjes huis kwamen vroeg de mevrouw:
wil je een Zwols Balletje of een stempel?

Siem zei: eeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhh?
En ik zie snel: Een stempel!

We hadden zelf al Zwolse Balletjes gekocht en de stempel was groot dus ik koos voor
de stempel.

Toen we weer bij de auto op de parkeerplaats waren aangekomen stapte we in.
Dat zat lekker, na zo'n lange wandeltocht.

We vonden het wel leuk!

In de auto vroeg papa of we nog naar een restaurant wouden.

Maar daar hadden we allemaal niet zo'n zin in.

In Epe haalden we bij de Jumbo wat eten en reden weer naar het vakantiepark.

We konden nog lekker even naar de speeltuin en voetballen met papa en om half 6 aten we.

We aten worteltjes, doperwtjes met chicken tonight.


Het was de hele dag mooi weer, 18 graden.

Dit was het eind van alle verslagen op vakantie.
Ik schrijf dit deze Zaterdag na de vakantie dus ik zal je ook even vertellen wat we 
Vrijdag nog hebben gedaan:

Vrijdag hebben we minigolf gedaan in Wissel.

Papa werd 1e met 56 punten.
Ik werd 2e met 62 punten.
Mama werd 3e met 66 punten.
En Siem werd 4e met 88 punten.

Maar het was spannend.
Ik was er volgens mij ook niet zo goed in.
Er waren best moeilijke holes bij.

Het was een leuke vakantie!

Geen opmerkingen: