zondag 2 december 2018

Uitslagen & foto’s van de Montferlandrun ‘s-Heerenberg 2018

Even voor de start van de 7,5 kilometer

Vandaag heb ik meegedaan aan de Gelderlander Jeugdloop over 1 kilometer voor jongens 13 en 14 jaar tijdens de 23ste Pfixx Solar Montferlandrun in ‘s-Heerenberg. Het was een regenachtig evenement, maar wel warm vergeleken met de vorige edities. Ik was benieuwd hoe het ging lopen, want ik had lang geen wedstrijd van 1 kilometer op de weg meer gelopen. Nadat ik had ingelopen met een groep AVA-genootjes moesten we in het centrum in het startvak verzamelen. Vervolgens werden we opgehaald door de organisatie en mocht ik tegelijk met kinderen van 11, 12, 13 en 14 jaar om 12:15 uur vertrekken.

De start was op de Slotlaan en ik kon moeilijk weg komen. Het eerste stuk liep omhoog en daarna was het lekker in grote stappen afdalen naar beneden. Teamgenoot Sven is al razendsnel vertrokken, maar gelukkig kan ik voor Tim blijven. Onderweg wordt ik nog door verschillende mensen aangemoedigd. Gaat best snel zo’n kilometer in de straten van ‘s-Heerenberg. Op het laatste stuk wil ik graag voor iemand van Argo eindigen, maar ik moet 1 seconde toegeven. Ben tevreden met 3:32, vier seconden minder snel dan mijn beste tijd op de baan, dat goed is voor de 5e plaats bij de jongens 13 en 14 jaar. 

(Je kunt ook persoonlijke video’s en foto’s bekijken).


Na de 1 kilometer met teamgenootjes Sven en Tim 

Geen opmerkingen: