zaterdag 26 mei 2018

Warme Stedenwedstrijd in Gendringen

Noah Lampio (voor) en Twan Meinen

Het was vandaag warme weersomstandigheden bij Atletico '73 in Gendringen. Hier werd de 2e stedenwedstrijd voor C & D junioren gehouden. Lars, Hugo, Peter, Tim en ik deden van AVA ‘70 onder de junioren D2 mee. Het was warm op de atletiekbaan en hierdoor werden veel bidonnen, flesjes en bekertjes voorzien van water.

Eerst had ik horden en ik werd tweede van mijn serie in een nieuw persoonlijk record van 17,30. Toen kwam speerwerpen, een minder onderdeel van mij en de beste worp was 13 meter en 64 centimeter. Bij verspringen sprong ik helaas 2x ongeldig en daarna haalde ik gelukkig 3,49 meter. Toen de eerste worp van discuswerpen ongeldig, 2e was niet zo goed en de derde met een draai stukje beter en 12,33 meter. Met de 1000 meter bleef ik achter concurrent en trainingsmaatje Tim, die een ijzersterke race liep. In de laatste 300 meter haalde ik hem in en toen haalde hij mij weer in. Vervolgens kwam er een spannende sprint en werd ik 3e op deze afstand. Ondanks de warme omstandigheden was ik met 3:41,99 erg tevreden. Tim eindigde 1,70 seconde achter mij, gevolgd door Lars, Hugo en Peter.

Klik op de link voor de uitslagen. 


Tim Houwers

Geen opmerkingen: