donderdag 24 mei 2018

Gerard Tebroke Memorialloop 2018: alles dubbel

Mijn kenmerkende eindsprint. Volgende keer toch harder beginnen?

Gerard Tebroke Memorialloop 2018: alles dubbel

In het middagdeel van de wedstrijd wist ik nog niet dat ik ‘s avonds de 5 kilometer ging lopen. Met 2 startnummers, 2 bidonnen, 2 medailles en 2 uitslagen kom ik rond 21:30uur weer thuis. Maar eerst naar het begin...

De focus ligt deze zaterdag 19 mei bij mij op de 1700 meter lange kidsrun van de Gerard Tebroke Memorialloop, waarbij 2x de Intertoys moet worden gepasseerd. Vandaag heb ik bewust geen competitiewedstrijd meegedaan, om mij niet te forceren voor de GTM-loop. Vaste rituelen vullen de tijd tot aan de start om 16:45uur: startnummer ophalen, warmlopen, nerveus worden, clubgenootjes van AVA ‘70 succes wensen en afwachten tot het startpistool de lucht ingaat. Ik wil niet vallen en de eerste bocht doe ik daarom rustig aan. Vervolgens loop ik verder naar voren en tast af waar ik het beste kan gaan lopen. In de tweede en laatste ronde kan ik versnellen en dan is het de heuvel opsprinten naar de finishmatten. Ik heb niet op de klok gekeken en hoopte allereerst onder de 7 minuten (vorige keer 7:52) en daarna was 6:30 het doel. Dat laatste was niet mogelijk vandaag en de tijd wordt 6:34 en daar ben ik best tevreden mee. Ik kan het eerste meisje niet voorblijven en wordt 6e overall. Misschien moet ik de volgende keer wat harder starten? Bij de finish maak ik gebruik van de tappen sportdrink.

Nadat ik video’s en foto’s heb gemaakt bij de 3 en 10 kilometer, besluit ik om op het laatste moment ook de 5 kilometer te lopen. Snel startnummer ophalen, rondje inlopen en dan nog 5 minuten wachten tot de start. Daar ging het peloton weg voor 1 ronde van 1 kilometer en 2 rondes van 2 kilometer, met doorkomst door café Leuven. In de eerste kilometer begint een steek te komen. Later gaat deze weer weg en dan gaat het lopen weer goed. Ik maak gebruik van het aangereikte water, super dat deze mensen er staan, maar het is moeilijk om met zeker 12 kilometer per uur te drinken. Hoewel ik een 5 normaal goed kan volhouden, lijkt na zo’n 1700 meter de laatste 2 kilometer een martelgang. Een tweede steek treed op en ik besluit iets langzamer te gaan. Ik ben niet zo hard gestart en heb nog wat over. Met een drijfnat shirt en 23:38 op de klokken kom ik weer terug in Aalten. De tijd is niet verkeerd, want de vorige keer liep ik een 5 kilometerwedstrijd niet veel sneller. Bij de finish ontvang ik mijn tweede bidon van SportvoedingWebshop en medaille. Ik ben moe van de twee afstanden vandaag en of het nou heel handig was? Het was wel leuk om alle aanmoedigingen in ontvangst te nemen. 

De 10 kilometer werd gewonnen door Liemers atleet Frank Futselaar met 30:06, die van kop tot staart met Bart van Nunen van AV Passaat in duel ging. Van Nunen werd tweede, voor de Friese Geart Jorritsma. 

Het was weer een mooie editie van de Gerard Tebroke Memorialloop. Organisatie, maar ook toeschouwers, deelnemers, fotografen, speaker Bert Peskes en DJ Gio en de DJ in café Leuven bedankt!


Foto: Nathan Posthumus

Geen opmerkingen: