donderdag 6 juli 2017

2e editie ''King of the Beeklaan'' geslaagd

Achter Tim Weijers op de Beeklaan in Aalten (foto Dick Lubbers)

Als een malle naar boven lopen. Niet nadenken en doorzetten. Zaterdagavond werd de 2e editie van de ''King of the Beeklaan'' gehouden. Veel deelnemers (dit jaar ook kinderen) stonden klaar voor de beklimming van de Beeklaan, een pittig klimmetje. De weg was omringd met vakkels, op de weg met stoepkrijt de namen van de atleten en er was veel publiek. 

Eerst streed de jeugd tegen elkaar. 1 keer hard naar boven rennen. Rond 20:45uur stond ik klaar voor het startsignaal in mijn serie. Na het fluitje mochten we gaan. In AVA-tenue omhoog naar de grote boog van OWM Achterhoek (beneden lijkt het niet zo ver, maar je moet het nog wel doen). Ik kom dichtbij teamgenoot Tim Weijers en probeer er bij te komen. Kan ik nog de nummer 1 worden? Het zit er vandaag niet in, ik eindig als tweede. Ik ben hier ook wel blij mee.

Na de jeugdseries volgt de strijd tussen de rest van de deelnemers. De snelsten lopen vaker de Beeklaan op, in de vorm van een afvalrace. De lopers werden aangemoedigd door de toeschouwers die deze avond in Aalten aanwezig waren. Wat een leuk evenement! Na vele beklimmingen werd de uitslag bekend. De nieuwe King werd Bram Wevers en de Queen Linde Klein Nibbelink. Linde werd bij de eerste editie ook al gekroond tot Queen, wie kan haar volgend jaar verslaan???


 Organisatielid Rinke ter Haar (foto Dick Lubbers)

King Bram en Queen Linde (foto Dick Lubbers)

Geen opmerkingen: