maandag 27 februari 2017

Koude 36e Engbergenloop, eerste op vernieuwde atletiekbaan

Nog zo'n 300 meter voor de finish op de baan in Gendringen

Zondag 19 februari werd in Gendringen de 36e editie van de Engbergenloop gehouden. Vlak voor de wedstrijd besluit ik om mee te doen aan de 3km. Dit is de eerste hardloopwedstrijd voor mij van 2017 en op de nieuwe baan van Atletico'73, de atletiekvereniging van Gendringen.

Om ongeveer 9:30uur 's morgens kom ik aan bij de locatie. Het eerste onderdeel is dan begonnen. Even nog inschrijven in de kantine, warmlopen en nog wat foto's maken bij de wedstrijd. Ook doen er nog wat dappere AVA-atleten mee.

Na 10:00uur kom ik ook bij de start staan. Ik sta in korte kleding, maar bij de start is het koud. Om 10:15uur worden we weggeschoten. Vrolijk loop ik driekwart op de atletiekbaan en dan achter de rest aan richting Engbergen. Zelf vind ik dat het lekker gaat. Ik kan lekker meelopen. 

We gaan de brug over, en net voor het Engbergenbos gaan we over de trimbaan. Nog even stukje bult. Even op de weg, en dan via een weggetje weer terug naar de atletiekbaan van Atletico'73. Ik kan er nog een sprintje uittrekken. Zelf vind ik het gemakkelijk gaan. Rob Jansen schiet op de atletiekbaan nog een foto van mij, en ik probeer daarna nog iemand in te halen. Dit lukt niet, maar ik kom mooi binnen in 16 minuten en 19 seconden. De start van de 5km is helaas in de regen. Bij de start blijf ik nog even foto's maken.

Van te voren had ik verwacht sneller te lopen. Toch kan ik best tevreden zijn. Mooi parcours, en een mooie afstand. Op deze afstand kan ik sneller lopen, denk ik. De eerste hardloopwedstrijd van het jaar zit er lekker weer op. Nu kan ik vooruit kijken op de Track&Field Run (schrijf je via deze link in), m'n eerst volgende wedstrijd.

De inschrijving voor 't Rondje Oude IJsselstreek op 3 september is geopend! Georganiseerd door Atletico'73. Loop met een team mee! Kijk op www.rondjeoudeijsselstreek.nl voor meer info.

Bekijk alle uitslagen + m'n foto's via deze link!
Bekijk foto's van Rob Jansen via deze link!

De start was op de vernieuwde atletiekbaan in Gendringen

Geen opmerkingen: